Nedavno povećanje cijena usluga prikupljanja i odlaganja otpada koje je sprovelo Javno komunalno preduzeće “Komrad” d.o.o. Bihać izazvalo je burne reakcije među građanima. Jedan od njih, Kerim Salković, uputio je javno pismo nadležnim institucijama izražavajući nezadovoljstvo ovim potezom, koji je nazvao “legalizovanom pljačkom”.
Neopravdano povećanje cijena bez jasnog obrazloženja
Salković ističe da građanima nije dostavljeno jasno obrazloženje zbog čega je došlo do poskupljenja, niti su prethodno konsultovani kao potrošači, što je, kako tvrdi, u suprotnosti sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH.
“Ako je sve zakonito, gdje su dokazi da je povećanje cijene opravdano? Građani imaju pravo da znaju na šta se troši njihov novac i šta dobijaju zauzvrat”, navodi Salković.
Nesrazmjer između rasta plata i poskupljenja
Minimalna plata u Federaciji BiH povećana je na 1.000 KM, ali, prema Salkoviću, povećanje cijena usluga Komrada trebalo bi biti u skladu s ekonomskim normama, odnosno ne više od 5-10%. Umjesto toga, iznos je uvećan za više od 60%, što je dodatno opteretilo budžete domaćinstava.
“Ako se ovakva praksa nastavi, šta će nas još čekati? Na šta liči ovo?” pita se on.
Kvalitet usluga i dalje upitan
S obzirom na to da povećanje cijena treba pratiti unapređenje usluga, Salković naglašava da su građani Bihaća nezadovoljni kvalitetom rada Komrada.
“Grad se guši u smogu i magli. Zar ne postoje EU fondovi za okoliš koji mogu rasteretiti građane? Povećavaju cijene, a usluga ostaje ista, ako ne i lošija”, poručuje.
Monopolistički položaj Komrada
Jedan od ključnih problema koje Salković istuče jeste to što Komrad ima monopol nad ovom vrstom usluga u Bihaću, što on smatra problematičnim i u suprotnosti sa Zakonom o konkurenciji BiH.
“Građani nemaju alternativu, prisiljeni su da plaćaju visoke cijene bez mogućnosti izbora. Ovo je slično oligarhijskom modelu vladavine gdje javno preduzeće posluje kao privatna firma, stavljajući profit ispred potreba stanovništva”, zaključuje Salković.
Zahtjev za preispitivanje odluke
Na kraju, Salković traži od nadležnih institucija da preispitaju odluku o povećanju cijena i pruže konkretne dokaze koji opravdavaju ovu odluku. Također, poziva sve relevantne organe da se uključe i omoguće građanima pravedne cijene usluga u skladu s ekonomskim uslovima.
Njegova poruka je jasna: “Građani Bihaća nisu dužni da trpe nepravdu! Neka neko reaguje na ovaj krimogeni akt!”
Pismo Solakovića prenosio u cjelosti:
Poštovani,
Ovim putem želim izraziti svoje nezadovoljstvo zbog povećanja cijene usluga prikupljanja i odlaganja smeća koje je implementirao JKP “KOMRAD” d.o.o. Bihać uz pomoć ljudi (ako ih tako mogu nazvati) koji su se pogubili u svojim ingerencijama. Smatram da je ovo povećanje neopravdano iz nekoliko razloga, temeljenih na važećim zakonima i ekonomskim normama.
Razlozi žalbe:
1. Nepotpuna informacija o opravdanosti povećanja
Prema Zakonu o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini, svako povećanje cijene usluga mora biti jasno obrazloženo korisnicima, uz pokazivanje stvarnih razloga za povećanje. U ovom slučaju nismo dobili konkretne informacije o tome zašto je došlo do drastičnog povećanja cijene, niti je obavljeno prethodno savjetovanje sa potrošačima.
Dakle, ovo je legalizovana pljačka!?
https://advokat-prnjavorac.com/zakoni/Zakon-o-zastiti-potrosaca-BiH.pdf
2. Neusklađenost s povećanjem minimalne plate
Iako je minimalna plata u Federaciji BiH nedavno povećana na 1.000 KM, ovo povećanje usluga JKP Komrad-a, ne bi smjelo biti veće od 5-10% u odnosu na prethodnu cijenu usluge, s obzirom na trenutnu ekonomsku situaciju i inflaciju. Povećanje od 17 KM po domaćinstvu predstavlja visoki iznos u odnosu na opći ekonomski kontekst.
Dakle ponovo se krši ekonomski postulat o povećanju cijene od preko 60%
Pljačka opet!?
3. Kvalitet usluga nije na zadovoljavajućem nivou
Povećanje cijene treba biti opravdano unapređenjem kvaliteta usluga. Međutim, iskustva korisnika ukazuju na to da usluge JKP “KOMRAD” d.o.o. Bihać nisu na zadovoljavajućem nivou, te da ne opravdavaju ovo drastično povećanje cijena.
Molim Vas pogledajte činjenično stanje u Bihaću. Grad se guši u smogu i magli. Zar nema nekih EU fondova za okoliš, koji mogu da rasterete građane Bihaća??
Dakle, ponovo, kroz minimalnu uslugu, pokušavaju legalnu pljačku!?
4. Stvaranje monopolskog tržišta
JKP “KOMRAD” d.o.o. Bihać je jedino preduzeće koje pruža ovu vrstu usluga na području grada Bihaća, čime je stvorio monopol. Prema Zakonu o konkurenciji Bosne i Hercegovine, monopolistički položaj na tržištu može negativno uticati na cijene i kvalitet usluga, jer korisnici nemaju alternativu i prisiljeni su plaćati usluge po nepoželjnim uvjetima
https://www.paragraf.ba/propisi/bih/zakon-o-konkurenciji.html
Ako je to slučaj, onda proglasite da smo u Sjevernoj Koreji, da vlada diktatura u oligarhijskom smislu, da su građani Bihaća samo tu da im se iz teško zarađenih plata, uzme bezobrazno visok oznos novca, a da nemaju alternativu. Javno preduzeće posluje kao privatna firma i gleda da stvara profit na konto građana!?
Zaključak:
Na osnovu navedenog, smatram da je povećanje cijene usluga nepravedno, nezakonito i prekomjerno. Molim Vas da preispitate ovu odluku, kao i opravdanost povećanja cijene usluga, te da pružite jasne i detaljne informacije o osnovama za povećanje cijene. Također, tražim povratak na razumnu cijenu koja uzima u obzir ekonomske uvjete i kvalitet usluga koje JKP Komrad pruža za stanovnike Bihaća.
U CC ću staviti sve relevantne institucije, ako se ne možete dogovoriti čija je nadležnost, dajte mi onda prave adrese, kome treba da se pošalju inspekcije, policijska tijela i pokrenu tužbe!?
Molim Vas da me obavijestite o daljim koracima u vezi sa ovom žalbom i da me obavijestite o rezultatima Vašeg preispitivanja.
S poštovanjem,
Kerim Salković
P.S.
Podrška za moje Krajišnike! Neka neko reaguje na ovaj krimogeni akt!
Poslano je na sve adrese relevantnih institucija u BiH.