Ovih dana očekujemo da Autoceste FBiH kompletiraju dokumentaciju i podnesu zvanični zahtjev za pokretanje postupka eksproprijacije, kažu u Gradskoj upravi Bihaća
Generacijski projekt brze ceste kroz Krajinu počeće se ostvarivati na proljeće iduće godine. Spajanje modernom saobraćajnicom tri najveća grada u USK-u Bihaća, Cazina i Velike Kladuše, te dalje preko granice sa mrežom saobraćajnica u Hrvatskoj mogao bi biti temelj budućeg razvoja ovog dijela BiH. Ovaj najgušće naseljeni dio u konačnici bi se mogao spojiti u jedan veliki grad, kako je to i najavljivano protekle decenije, pa sve do prošlog mandata premijera USK-a Mustafe Ružnića, piše oslobodjenje.ba.
Poziv mještanima
Brza cesta Bihać – Cazin – Velika Kladuša dugo je bila samo pusta priča. Da to više nije tako, najavio je bihaćki gradonačelnik Elvedin Sedić nakon nedavne posjete delegacije JP Autoceste FBiH.
Izvršna direktorica za opće, pravne i kadrovske poslove Mirnesa Agić dostavila je Gradu Bihaću elaborat za prvu fazu eksproprijacije, čime se formalno otvara put za realizaciju ovog važnog infrastrukturnog projekta.
– Konkretni koraci su počeli. Iako se radi o kompleksnom i dugotrajnom procesu, za koji će samo postupak eksproprijacije zemljišta trajati godinu, sretan sam jer je upravo ovaj projekat, na koji smo toliko dugo čekali, jedan od ključnih za povezivanje našeg grada i ostatka kantona s evropskom mrežom autocesta i brzih cesta, što je ključno za ovaj dio BiH, kazao je gradonačelnik Sedić.
Ovim elaboratom je obuhvaćena prva katastarska općina u Bihaću, mjesna zajednica Kralje, pa svi građani čije se parcele nalaze na ovoj trasi treba da se jave za sklapanje sporazuma s Autocestama FBiH.
– Potom će JP Autoceste FBiH podnijeti službeni zahtjev Gradu za početak postupka eksproprijacije. Grad Bihać bit će konstruktivan partner u realizaciji, kako prve faze, tako i ostatka projekta. Iako je pred nama niz birokratskih i administrativnih procedura, ističem da smo svjesni da je sve regulisano zakonom i da će u skladu s njim biti i urađeno. Imamo ozbiljnog partnera u JP Autoceste FBiH, ali i Vladi FBiH, koja je osigurala sredstva za prvu fazu eksproprijacije. Već sada možemo reći da je projekt na dobrom putu i da će se, uz pomoć svih lokalnih zajednica u USK-u, uspjeti realizirati, naglasio je Sedić.
Autoceste Federacije BiH počele su strateške aktivnosti i na drugoj strani buduće brze ceste. Prije graničnog prelaza Velika Kladuša – Maljevac na brzoj cesti u Velikoj Kladuši bit će izgrađen kružni tok, na koji će se uključivati velikokladuška obilaznica i cesta ka Hukića brdu. Načelnik Boris Horvat je naglasio kako je interes lokalne zajednice ogroman, čime se otvaraju nove perspektive razvoja općine.
– U prvoj fazi okončan je idejni projekt za dionicu Bihać -Cazin, dok druga faza podrazumijeva izradu idejnog projekta Cazin – Velika Kladuša, kazao je Kladušanima Asmir Dževlan, izvršni direktor za projektiranje Autocesta Federacije BiH.
Para ima
Za ovu relaciju idejni projekt treba biti okončan na ljeto, nakon čega će, kao i u Bihaću, uslijediti proces eksproprijacije zemljišta na trasi kojom će prolaziti brza cesta. Prema riječima Almira Imširovića, ministra za građenje, prostorno uređenje i zaštitu okoliša Unsko-sanskog kantona, na dionici brze ceste, koja će se iz pravca Cazina na područje Velike Kladuše uključiti u Šumacu, trebale bi se nalaziti četiri petlje na kojima će se s lokalnih cesta uključivati na brzu cestu.
Za prvu etapu eksproprijacije od Bihaća do Cazina osigurano je skoro 20.000.000 maraka. Ukoliko bude sačinjena sva projektno-tehnička dokumentacija i provedena eksproprijacija, izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša mogla bi početi na proljeće 2026. godine.