Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Demirović među junacima: Stuttgart osvojio Kup Njemačke

    25. Maja 2025.

    Ne podcjenjujte grčeve u nogama – mogu upozoravati na dijabetes

    25. Maja 2025.

    Novak Đoković u finalu Ženeve: Za 100. titulu protiv Hurkacza

    25. Maja 2025.

    Da li je Lepa Brena bila razlog kraha Bobinog prvog braka?

    25. Maja 2025.

    Fenerbahče u finalu Eurolige!

    24. Maja 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Zašto satovi u reklamama uvijek pokazuju isto vrijeme – 10:10?
    Magazin

    Zašto satovi u reklamama uvijek pokazuju isto vrijeme – 10:10?

    24. Maja 2025.2 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Ako ste ikada obratili pažnju na reklamne fotografije ručnih satova, možda ste primijetili zanimljiv detalj: kazaljke gotovo uvijek pokazuju isto vrijeme – 10:10.

    Na prvu, čini se kao slučajnost, ali ovo “vrijeme reklama” daleko je od nasumičnog izbora. Godinama su se nizale teorije – od bizarnih do bizarno domišljatih – ali pravi razlog krije se na spoju psihologije, dizajna i marketinga.

    Teorije: od smrti do simbolike pobjede

    Ljudi vole tražiti dublje značenje, pa su se pojavile priče da je 10:10 trenutak smrti izumitelja sata, ili čak vrijeme kad je doživio „eureka” trenutak. Neki su otišli korak dalje i tvrdili da je to vrijeme smrti američkih predsjednika Lincolna ili Kennedyja. Međutim – historijski podaci to jasno demantuju.

    Spominjala se i simbolika Drugog svjetskog rata, gdje se položaj kazaljki na 10:10 povezuje s oblikom slova “V” za victory (pobjeda). Iako ova teorija možda zvuči romantično, dokaza da je upravo to razlog – nema.

    Pravi razlozi: dizajn, emocije i psihologija

    Prava istina je mnogo jednostavnija, ali i daleko zanimljivija. Sat postavljen na 10:10 stvara savršenu simetriju. Kazaljke u tom položaju ne prekrivaju logo brenda, obično smješten ispod broja 12, niti ostale ključne oznake na brojčaniku. Uz to, sekundara ostaje dovoljno nisko (na 6 sati) i ne narušava vizualni balans.

    Ali tu nije kraj – ulogu igra i psihologija. Prema istraživanju objavljenom u časopisu Frontiers in Psychology, položaj kazaljki na 10:10 podsjeća na nasmiješeno lice, dok primjerice 8:20 podsjeća na tužno. Sudionici eksperimenta dosljedno su ocjenjivali satove s kazaljkama u 10:10 kao vizualno ugodnije i izazivale su pozitivnije emocije – osobito kod žena.

    Autori istraživanja zaključuju da to može imati direktan utjecaj na emocionalni doživljaj brenda i čak povećati šansu da kupac odabere upravo taj sat. Drugim riječima: osmijeh se – prodaje.

    Od “tužnog sata” do univerzalnog standarda

    Zanimljivo je da 10:10 nije oduvijek bio standard. Prije pedesetih godina prošlog stoljeća, proizvođači su često postavljali vrijeme na 8:20. I to iz istog razloga – simetrija. Međutim, kako je marketing dobivao na važnosti, dizajneri su shvatili da je 10:10 ne samo estetski prihvatljivo, već i emocionalno privlačnije.

    (Vijesti.ba)

    Možda vas zanima

    Ne podcjenjujte grčeve u nogama – mogu upozoravati na dijabetes

    25. Maja 2025.

    Da li je Lepa Brena bila razlog kraha Bobinog prvog braka?

    25. Maja 2025.

    Mjesto gdje se ne traži CV: Kako kooperativa iz Katalonije zapošljava po povjerenju

    24. Maja 2025.
    Najnovije
    Sport

    Demirović među junacima: Stuttgart osvojio Kup Njemačke

    25. Maja 2025.1 Min Read

     Iako je Arminia prva zaprijetila i pogodila prečku u 12. minuti, Stuttgart je brzo preuzeo…

    Ne podcjenjujte grčeve u nogama – mogu upozoravati na dijabetes

    25. Maja 2025.

    Novak Đoković u finalu Ženeve: Za 100. titulu protiv Hurkacza

    25. Maja 2025.

    Da li je Lepa Brena bila razlog kraha Bobinog prvog braka?

    25. Maja 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.