Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Ponos BiH! Iman i Lamija u finalu prestižnog takmičenja u Turskoj

    16. Septembra 2025.

    Željezničar i Borac večeras na Grbavici igraju derbi kola

    16. Septembra 2025.

    Hrabrost, bol i ljubav Eldine Zolj Balenović pretočena u knjigu

    16. Septembra 2025.

    “Ovo su bosanski gradovi!” (VIDEO)

    16. Septembra 2025.

    Hrelja: Dobro smo se pripremili za Željezničar

    16. Septembra 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Plati i idi: Kako se razvijaju samouslužni biznisi bez osoblja?
    Magazin

    Plati i idi: Kako se razvijaju samouslužni biznisi bez osoblja?

    18. Juna 2025.3 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Zamislite radnju bez prodavača, kafić bez konobara, autopraonicu bez radnika.

    U sve većem broju zemalja, pa i u Bosni i Hercegovini, koncept „plati i idi“ (eng. self-service model) postaje poslovni model budućnosti. Vođen tehnološkim napretkom i promjenama u ponašanju potrošača, ovaj pristup omogućava korisnicima da sami obave kupovinu ili uslugu – brzo, jednostavno i bez direktnog kontakta s osobljem.

    I dok jedni ovakav model vide kao praktično rješenje koje štedi vrijeme i novac, drugi ga smatraju prijetnjom tradicionalnom tržištu rada. Šta, zapravo, znači “plati i idi” biznis? Ko ga pokreće i gdje su najveće šanse za rast?

    Nova generacija biznisa: bez osoblja, ali ne i bez korisnika

    Model samouslužnog poslovanja omogućava korisnicima da:

    • uđu u prostor koristeći mobilni telefon ili karticu,
    • samostalno izvrše kupovinu ili korištenje usluge,
    • plate putem digitalne platforme,
    • izađu bez potrebe za kontaktom s osobljem.

    Najčešći primjeri u regiji uključuju:

    • Samouslužne praonice automobila i veša,
    • Mini markete otvorene 0–24 s digitalnim kasama,
    • Vending mašine za gotova jela, kafu ili čak telefone,
    • Samouslužne teretane i coworking prostori s pristupom putem aplikacije,
    • Kioske sa zdravom hranom na benzinskim pumpama ili aerodromima.

    Prednosti ovog modela: zašto sve više ljudi investira u ovakve biznise?

    • Niski operativni troškovi – nema plata, noćnih smjena ni klasičnih HR problema.
    • Dostupnost 24/7 – korisnici mogu koristiti usluge kad im odgovara.
    • Skalabilnost – jednom postavljen sistem može se lako replicirati na više lokacija.
    • Manji rizik od krađe – nadzorni sistemi i pristup putem aplikacija nude sigurnost.

    Ima li mjesta za ‘plati i idi’ model u Bosni i Hercegovini?

    Odgovor je – da, ali sa specifičnostima. U BiH već postoji nekoliko uspješnih primjera:

    • Samouslužne autopraonice postale su standard u većim gradovima.
    • U Sarajevu i Banjoj Luci se pojavljuju automatizovani coffee spotovi.

    Međutim, prepreke nisu zanemarive:

    • Nerazvijenost digitalne infrastrukture u manjim sredinama,
    • Nepovjerenje korisnika u automatizovane sisteme,
    • Zakonodavne nejasnoće oko fiskalizacije i poreskih propisa za ovakve oblike rada.

    Ko može pokrenuti ovakav biznis i kako?

    Idealni kandidati za “plati i idi” modele su:

    • Tehnološki pismeni investitori,
    • Ljudi sa znanjem iz automatizacije i e-trgovine,
    • Mladi preduzetnici koji traže pasivan prihod ili žele poslovni model koji ne zahtijeva stalnu fizičku prisutnost.

    Pokretanje ovakvog biznisa zahtijeva:

    • Investiciju u opremu i softver (kontrolni sistem, kamere, digitalne brave),
    • Dobar pravni i poreski okvir,
    • Lokaciju s dobrom frekvencijom korisnika.

    Posao budućnosti ili samo prolazni trend?

    „Plati i idi“ modeli poslovanja nisu samo trend – oni su odgovor na sve brži način života, manjak radne snage i promjenu u navikama kupaca. Iako još uvijek u povoju u Bosni i Hercegovini, potencijal za rast je ogroman, posebno ako se kombinuje s lokalnim potrebama i tehnološkim inovacijama.

    Za poduzetnike koji razmišljaju izvan okvira, ovo bi mogao biti idealan trenutak da zakorače u potpuno novu formu biznisa – onu koja radi čak i kad vi ne radite.

    (Vijesti.ba)

    Možda vas zanima

    Hrabrost, bol i ljubav Eldine Zolj Balenović pretočena u knjigu

    16. Septembra 2025.

    Izložba ‘20 godina East West Centra Sarajevo” upriličena u Umjetničkoj galeriji BiH

    16. Septembra 2025.

    Kisele paprike bez kuhanja i konzervansa? Gotove za 10 minuta

    16. Septembra 2025.
    Najnovije
    Bosna i Hercegovina

    Ponos BiH! Iman i Lamija u finalu prestižnog takmičenja u Turskoj

    16. Septembra 2025.1 Min Read

    Sa sarajevskog aerodroma danas su ispraćene Muslija Iman i Delić Lamija, učenice Medrese Osman ef.…

    Željezničar i Borac večeras na Grbavici igraju derbi kola

    16. Septembra 2025.

    Hrabrost, bol i ljubav Eldine Zolj Balenović pretočena u knjigu

    16. Septembra 2025.

    “Ovo su bosanski gradovi!” (VIDEO)

    16. Septembra 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.