Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Zalaskom sunca večeras nastupa Nova hidžretska 1447. godina

    25. Juna 2025.

    Elma Karadžić iz Ključa magistrirala farmaciju u Sarajevu

    25. Juna 2025.

    Da kopam kanal, zaradio bih više

    25. Juna 2025.

    FK Sarajevo putuje u Novi Pazar, sprema se spektakl

    25. Juna 2025.

    Bezosovo vjenčanje u Veneciji: Ispražnjeno pet hotela za 250 zvanica

    25. Juna 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Generacija Z ljubimce vidi kao djecu
    Magazin

    Generacija Z ljubimce vidi kao djecu

    25. Juna 2025.2 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Pripadnici generacije Z sve češće svoje kućne ljubimce – pse i mačke – ne doživljavaju kao životinje, već kao članove porodice, i to u pravom smislu riječi.

    Istraživanje provedeno u SAD-u među 2.000 zaposlenih vlasnika kućnih ljubimaca pokazalo je da gotovo polovina pripadnika ove generacije (48 posto) ljubimca smatra – svojim djetetom.

    Za razliku od njih, starije generacije ostaju vjernije klasičnom pogledu: boomeri i pripadnici generacije X češće će reći da je ljubimac njihov prijatelj ili jednostavno – ljubimac.

    Emocionalna i finansijska posvećenost

    Zanimljivo je da su svi ispitanici, bez obzira na generaciju, naglasili kako kućni ljubimci pozitivno utječu na njihov život – čak 98 posto njih. No, način na koji to izražavaju i koliko su spremni investirati, ipak se razlikuje.

    Generacija Z prosječno mjesečno troši 216 dolara na ljubimca, gotovo dvostruko više nego boomeri. A kad dođe do zdravstvene krize, spremni su ići daleko – od pokretanja online kampanja do, u ekstremnim slučajevima, prodaje imovine ili traženja pomoći od porodice i prijatelja. Čak 18 posto njih izjavilo je da bi bilo spremno prodati organ kako bi spasili ljubimca.

    Milenijalci (rođeni između 1981. i 1996.) nešto su racionalniji – skloniji su uzimanju kredita ili prodaji automobila kako bi pokrili troškove liječenja ljubimca.

    Šta stoji iza ovakvog odnosa?

    Psiholozi ističu nekoliko razloga zašto su mlađe generacije emocionalno snažnije vezane za ljubimce:

    Odgađanje roditeljstva: Sve više mladih odgađa brak i djecu, a ljubimci često ispunjavaju tu emocionalnu prazninu.
    Sve veći osjećaj usamljenosti: Osobito nakon pandemije, porastao je broj ljudi koji ljubimce doživljavaju kao izvor stabilnosti, rutine i podrške.
    Društvene mreže: Ljubimci su postali dio digitalnog identiteta – imaju svoje profile, nose odjeću, „slave rođendane“ – i to dodatno pojačava osjećaj roditeljstva.

    (Vijesti.ba)

    Možda vas zanima

    Bezosovo vjenčanje u Veneciji: Ispražnjeno pet hotela za 250 zvanica

    25. Juna 2025.

    Michael Jordan ponovo u Hrvatskoj, pogledajte s kakvom je super luksuznom jahtom stigao

    25. Juna 2025.

    Umjetnost kao otpor: Violinista svirao u centru Teheranu dok su padale izraelske bombe

    25. Juna 2025.
    Najnovije
    Bosna i Hercegovina

    Zalaskom sunca večeras nastupa Nova hidžretska 1447. godina

    25. Juna 2025.2 Mins Read

    Večeras nastupa Nova hidžretska godina, 1447. po redu sa zalaskom sunca i učenjem ezana s…

    Elma Karadžić iz Ključa magistrirala farmaciju u Sarajevu

    25. Juna 2025.

    Da kopam kanal, zaradio bih više

    25. Juna 2025.

    FK Sarajevo putuje u Novi Pazar, sprema se spektakl

    25. Juna 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.