Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Blatter: Izgubili smo nogomet, prodali smo ga Saudijskoj Arabiji

    13. Jula 2025.

    Erhan Mašović kolabirao na terenu, hitno prebačen u bolnicu

    13. Jula 2025.

    Kako jednostavne navike mogu sniziti šećer u krvi

    13. Jula 2025.

    Bosanska Krupa – Grad suživota, kulture i vjerske raznolikosti

    13. Jula 2025.

    Konaković nije tražio od ambasada da spuste zastave na pola koplja na godišnjicu genocida u Srebrenici?

    13. Jula 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Japan testira gorivo budućnosti na bazi biljaka
    Magazin

    Japan testira gorivo budućnosti na bazi biljaka

    13. Jula 2025.3 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Japanska trkačka serija Super Taikyu ove sezone postaje poligon za testiranje nove generacije goriva na biljnoj bazi.

    Kako prenosi Carscoops, dok se većina autoindustrije fokusira isključivo na električna vozila, grupa japanskih proizvođača, uključujući Toyotu, Mazdu, Subaru i Nissan, istražuje drugačiji put ka smanjenju emisija.

    U partnerstvu sa naftnim gigantom ENEOS, ovi proizvođači rade na razvoju benzinske alternative sa niskim sadržajem ugljenika, koja će debitovati u ST-Q klasi Super Taikyu serije. Dugoročni cilj je da se ista vrsta goriva jednog dana nađe i u rezervoarima naših svakodnevnih automobila, prenosi Bug.hr.

    Ovo gorivo je mješavina bioetanola biljnog porijekla i konvencionalnog benzina. Iako to može zvučati slično postojećim mješavinama poput E85, japanske kompanije primijenjuju znatno drugačiji pristup.

    Umjesto da se oslanjaju na usjeve poput kukuruza ili šećerne trske, koji se inače koriste za proizvodnju etanola, ENEOS istražuje kako da proizvede etanol iz neprehrambene biomase. To je ključna razlika, jer postojeća biogoriva zavise od poljoprivrednih površina i resursa, što ograničava njihovu proizvodnju. ENEOS zato istražuje izvore poput drveta, trave i recikliranog papira za proizvodnju etanola.

    Budućnost goriva

    Vozila koja će koristiti ovo niskougljenično gorivo biće prva koja će se takmičiti u Super Taikyu seriji koristeći domaću alternativu konvencionalnom benzinu.

    “Vjerujem da se krećemo ka globalnom konsenzusu da, iako baterijska električna vozila (BEV) i vozila na vodonične gorivne ćelije (FCEV) daju veliki doprinos, hibridi (HEV) i vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem (ICE) takođe mogu doprinijeti smanjenju emisije CO₂“, izjavio je Juichiro Fujijama, glavni tehnološki direktor ENEOS-a.

    “Kako bismo dodatno smanjili emisije, moramo da smanjimo CO₂ koji nastaje iz tečnih goriva. Smatramo da moramo više ulagati u e-goriva, sintetička goriva i biogoriva koja se danas koriste u nekim od ST-Q automobila”, dodao je on.

    Inspiracija iz Brazila

    Kao primjer koji bi Azija mogla slijediti, brendovi su istakli rasprostranjenost biogoriva u Brazilu. Tamo se mnoga vozila prodaju sa “flex-fuel” mogućnostima, a zahvaljujući lokalnim subvencijama, mješavine etanola su jeftinije od standardnog benzina. Ipak, u ENEOS-u ne smatraju da su subvencije jedino rješenje, već ističu da je ključni faktor da li će ljudi biti spremni da doprinesu sprečavanju globalnog zagrijavanja, čak i ako to znači da će plaćati više iz sopstvenog džepa.”

    “Kao što sam već mnogo puta rekao, automobili su fascinantan proizvod. Zbog toga moramo da iskoristimo našu raznolikost dok se bavimo ekološkim izazovima, poput smanjenja emisije ispušnih gasova i postizanja ugljenične neutralnosti. Kao jedno od sredstava za ostvarenje toga, mislim da su ugljenično neutralna goriva izuzetno važna”, dodao je Tetsuo Fujinuki, glavni tehnološki direktor Subarua.

    Iako električna vozila dominiraju medijskim naslovima, ovakvi projekti nas podsjećaju da inovacije u oblasti goriva za motore sa unutrašnjim sagorijevanjem i dalje imaju svoje mjesto. Razvoj ugljenično neutralnih goriva mogao bi da bude ključan za prelazni period, ali i dugoročno rješenje u regionima gdje potpuna elektrifikacija jednostavno nije praktična opcija.

    (Vijesti.ba)

    Možda vas zanima

    Kako jednostavne navike mogu sniziti šećer u krvi

    13. Jula 2025.

    Grčka kuhinja: Savršeni ljetni obroci za tri dana, pripremljeni za jedno veče

    13. Jula 2025.

    Kardiolog otkriva 5 najboljih savjeta za zdravlje srca ljeti

    13. Jula 2025.
    Najnovije
    Sport

    Blatter: Izgubili smo nogomet, prodali smo ga Saudijskoj Arabiji

    13. Jula 2025.2 Mins Read

    Bivši predsjednik FIFA-e Sepp Blatter (89) ponovo je progovorio bez ustručavanja.U intervjuu za njemačke televizijske…

    Erhan Mašović kolabirao na terenu, hitno prebačen u bolnicu

    13. Jula 2025.

    Kako jednostavne navike mogu sniziti šećer u krvi

    13. Jula 2025.

    Bosanska Krupa – Grad suživota, kulture i vjerske raznolikosti

    13. Jula 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.