Hotel, nekada u vlasništvu velikog industrijskog giganta, sada čeka novog kupca dok ga čuvaju bivši radnici. Nasuprot hotela, na stadionu fudbalske reprezentacije, u toku je kvalifikacijska utakmica Lige nacija.
Film “Steel Hotel Song” (Bosna i Hercegovina, 2025, 19 min.) autora Bojana Stojčića evocira kontrast između tišine i propadanja (hotel, bivši radnici, industrijski kolaps) i bučne, kolektivne atmosfere patriotizma na stadionu.
Za autora hotelski motiv u ovom filmu je simbol općeg stanja tranzicije i osporavanja. Bivši radnici koji čuvaju hotel nasuprot razularenoj mladosti na stadionu predstavljaju različite načine patriotskog izražavanja, brige i čuvanja kao tihe, patriotske forme, naspram bučne i javne manifestacije.
Bosanskohercegovački redatelj Bojan Stojčić govoreći za Fenu o svom filmu “Steel Hotel Song” kazao je da je kroz odnos horskog pjevanja na utakmici i “nekog intimnog, ličnog” pojedinca želio prikazati stanje davno potlačene klase, koja sada samo čeka kupca hotela ili ostalih privrednih giganata.
Također, kaže i da je želio istaknuti kontrast između bivših radnika hotela i utakmice koja se odigrava.
– To je, definitivno, generacijski kontrast, jer su ljudi koji čuvaju hotel uglavnom ljudi pred penzijom, dok su mladi muškarci na tribinama generacija njihove djece, u nekim 20-im, 30-im godinama – pojasnio je Stojčić, dodajući da se zapravo radi koliko o klasnom, toliko i generacijskom sukobu.
Film je jedan od 20 izabranih za Takmičarski program – dokumentarni film na 31. Sarajevo Film Festivalu.
Od toga je 12 dugometražnih i osam kratkih dokumentarnih ostvarenja, od kojih pet filmova ima svjetsku premijeru, tri međunarodnu, deset filmova regionalnu premijeru, a dva bosanskohercegovačku, dok je jedan film odabran za program izvan konkurencije i imao je međunarodnu premijeru.
(Vijesti.ba / FENA)