Vječno pitanje koja marka okuplja najlošije vozače vodi se već godinama – od kafića do kancelarijskih hodnika, prenosi Express.
Od “okupiranja” srednje trake, preticanja s desne strane do prebrze vožnje, neke marke stekle su glas po ne baš uzornim navikama svojih vozača u saobraćaju. Njemačke marke često se pominju u tim raspravama, a vozači Audija nerijetko budu istaknuti zbog opasnih poteza.
Šta otkriva lošeg vozača?
Uz pomenute opasne greške u saobraćaju, ponekad već i sitnice otkrivaju lošeg vozača – možda najviše od svega, nekorištenje žmigavca. Iako su nam “retrovozor, pokazivač smjera, manevar” usađeni još iz auto-škole, novi podaci pokazuju koja je marka najviše zaboravila onaj važan srednji korak.
Istraživanje na 1.500 automobila
Istraživanje DiscoverCars.com obišlo je šest različitih raskrsnica i prebrojalo skoro 1.500 automobila, razvrstavajući ih po marki i bilježeći ko je bio toliko nemaran da ne uključi žmigavac.
Možda ne iznenađuje da je na vrhu liste – BMW. Ta nemačka marka odavno nosi reputaciju “problematičnih” za volanom, a čini se da je to opet potvrđeno: 19,3 odsto zabilježenih vozača vozilo je BMW.
Zapanjujuće, pomenuto istraživanje pokazuje da vozači BMW-a tri puta rjeđe uključuju pokazivač smjera nego vozači desetoplasiranog pežoa. Na drugom mjestu, potvrđujući stereotip o njemačkim automobilima, nalazi se Mercedes-Benz – čak 14,7 odsto vozača nije koristilo žmigavce.
“Sramotno postolje” zatvara francuski Reno. S obzirom na historiju marke u reliju, možda su neki zaboravili da su umjesto brzinca na kružnom toku u Milton Kinsu – žmigavac izostavili u 14,5 odsto slučajeva.
Vraćamo se opet u Njemačku: Audi je samo koji procenat bolji, sa 12,7 odsto vozača koji nisu dali pokazivač smjera, a Vauxhall zaokružuje top-5, takođe sa 12,7 odsto.
U nastavku liste slijedi VW na šestom mjestu, a potom – pomalo iznenađujuće – Volvo, Toyota, Honda i Peugeot, kod kojih je samo 6,7 odsto vozača propustilo da signalizira skretanje, prenosi Autoblog.rs
(Vijesti.ba)