Dok Hercegovina gradi moderne ceste, Krajina ostaje slijepo crijevo Federacije
Dok zapadna Hercegovina dobija stotine miliona maraka za izgradnju novih cesta, Unsko-sanski kanton i dalje ostaje potpuno izvan planova kada je riječ o modernim saobraćajnicama i strateškim infrastrukturnim ulaganjima Federacije BiH.
U sjedištu Javnog preduzeća Autoceste FBiH u Mostaru potpisani su ugovori o izgradnji brze ceste Mostar – Polog – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom, dionica Polog – granica RH, za sekcije Polugrno – Podledinac i Podledinac – Grude Istok.
Ugovore su potpisali Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH, i Ladislav Bevanda, direktor firme Hering d.d. Široki Brijeg, u ime konzorcija koji čine Hering d.d. i KTM Brina d.o.o. Posušje. Potpisivanju je prisustvovala i Andrijana Katić, ministrica prometa i komunikacija FBiH.
Vrijednost ugovora iznosi gotovo 100 miliona konvertibilnih maraka – preciznije, 46,8 miliona KM za sekciju Polugrno – Podledinac i 59,6 miliona KM za sekciju Podledinac – Grude Istok, bez PDV-a. Sredstva su osigurana iz budžeta Vlade Federacije BiH, a rok završetka radova je 30 mjeseci.
Direktor Autocesta FBiH Denis Lasić istakao je da ovaj projekat potvrđuje „stratešku opredijeljenost“ poduzeća da razvija cestovnu infrastrukturu i u dijelovima Federacije koji nisu na Koridoru 5C.
No, u praksi se ta „ravnomjerna razvijenost“ već godinama ne vidi.
Dok Hercegovina dobija nove ceste, Unsko-sanski kanton, kao najzapadniji dio Bosne i Hercegovine, i dalje je bez ijednog kilometra moderne brze ceste ili autoputa. Projekti koji se godinama obećavaju – poput brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša ili povezivanja Krajine s autocestom na Koridoru 5C – ostaju tek na papiru.
Politička obećanja se redaju, studije se najavljuju, planovi izrađuju, ali se ni jedna mašina još nije pojavila na krajiškim putevima. Istovremeno, sredstva iz federalnog budžeta i dalje se slijevaju prema Hercegovini i centralnoj Bosni.
Građani Krajine s pravom se pitaju:
Zašto se Krajina godinama ignoriše u infrastrukturnim planovima Federacije BiH?
Zašto projekti koji bi značili razvoj, nova radna mjesta i bolju povezanost sa ostatkom zemlje – ne dobijaju podršku?
Unsko-sanski kanton ima strateški položaj, graniči s Evropskom unijom, a putna infrastruktura stara je više od tri decenije. Kamioni, turisti i građani svakodnevno se suočavaju s lošim putevima, dok se razvojne šanse regije gube zbog izolacije i nebrige vlasti.
Dok zvaničnici u Mostaru govore o „ravnomjernom razvoju“, činjenice pokazuju da Federacija BiH ima dvostruke standarde – jedni dijelovi dobijaju moderne ceste i milionska ulaganja, dok drugi, poput Krajine, dobijaju samo prazna obećanja.
Krajina već decenijama čeka konkretne projekte, i vrijeme je da se počne djelovati, a ne samo najavljivati. Jer razvoj Federacije ne može biti potpun ako se stalno zaboravlja njen zapadni kraj – krajiško srce Bosne i Hercegovine.