Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Navijači Schalkea zabrinuti da bi bogati klubovi mogli “ukrasti” Muslića

    19. Decembra 2025.

    Ujednačen izgled policije u Federaciji BiH

    19. Decembra 2025.

    Sloboda ubjedljivo savladala Zrinjski u tuzlanskom Mejdanu

    19. Decembra 2025.

    Jednostavan trik koji vraća svježinu vašim jastucima

    19. Decembra 2025.

    General Hasib Prošić iz Cazina hitno treba pomoć dobrih ljudi

    19. Decembra 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Facebook testira naplaćivanje dijeljenja internetskih linkova
    Magazin

    Facebook testira naplaćivanje dijeljenja internetskih linkova

    19. Decembra 2025.3 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Facebook testira sistem koji bi korisnicima mogao naplaćivati dijeljenje internetskih linkova, što bi se moglo pokazati kao dodatni udarac za medijske kuće i druge izdavače.

    Meta, vlasnik ove društvene mreže, potvrdila je da provodi „ograničeno testiranje“ u okviru kojeg korisnici bez plaćene pretplate Meta Verified, čija cijena iznosi oko 12 eura mjesečno, mogu objaviti samo dva vanjska linka mjesečno, piše The Guardian.

    Čini se da test obuhvata dio Facebook stranica i korisničkih profila koji koriste „Profesionalni način rada“, namijenjen prvenstveno kreatorima sadržaja koji monetizuju svoje objave. Iako medijske organizacije zasad nisu direktno uključene u test, ovaj potez bi ih mogao snažno pogoditi jer bi mogao spriječiti čitatelje da dijele njihov sadržaj.

    Izdavači su već zabilježili ogroman pad internet prometa nakon Metine odluke iz 2023. godine da smanji prioritet vijestima i fokus prebaci na videozapise te viralni, kratki sadržaj.

    Promet s Facebooka prema portalima s vijestima ove godine se djelimično oporavljao, ali je prema nekim mjerenjima u 2024. godini pao i do 50 posto u odnosu na prethodnu godinu.

    Najnoviji test dio je Metine kampanje kojom se korisnici Facebooka nastoje potaknuti na pretplatu na uslugu Meta Verified, čija cijena varira od 12 eura do gotovo 500 eura mjesečno po profilu, zavisno od nivoa usluge. Pretplata nudi dodatne funkcije računa i viši stepen sigurnosti.

    Na snimcima ekrana koje su podijelili korisnici, Facebook upozorava:

    „Počevši od 16. decembra, određeni Facebook profili bez Meta Verified pretplate bit će ograničeni na dijeljenje dvije organske (odnosno besplatne) objave mjesečno. Pretplatite se na Meta Verified kako biste dijelili više linkova na Facebooku, uz potvrđenu značku i dodatne pogodnosti.“

    David Buttle, osnivač medijske konsultantske kompanije DJB Strategies, izjavio je da se Meta „namjerno povlači iz sektora vijesti već nekoliko godina“.

    „Nakon povlačenja iz plaćanja izdavačima i potpunog blokiranja linkova ka vijestima u Kanadi kao odgovora na regulativu, Meta je jasno dala do znanja da vijesti više nisu strateški važne“, rekao je Buttle.

    „Ovaj najnoviji eksperiment – koji za sada isključuje izdavače – dodatno pojačava pomak od besplatne distribucije ka monetizaciji dosega, dok Meta nastoji izvući veću vrijednost iz svojih postojećih platformi. To bi moglo biti povezano s njenim skupim i široko priznatim neuspjehom u metaverzumu, dok sada udvostručuje napore u oblasti umjetne inteligencije“, dodao je.

    Glasnogovornik Mete poručio je:

    „Ovo je ograničeno testiranje kako bismo razumjeli da li mogućnost objavljivanja većeg broja objava s linkovima donosi dodatnu vrijednost pretplatnicima Meta Verified usluge.“

    Podsjećamo, Meta je u januaru saopćila da će „primijeniti personaliziraniji pristup političkom sadržaju, tako da će korisnici koji žele vidjeti više takvog sadržaja to moći u svojim feedovima“.

    Prema analizama Press Gazettea i Similarweba, čini se da je taj potez doveo do ponovnog pojavljivanja većeg broja vijesti. Jedan od najvećih dobitnika bio je britanski Express, čiji je promet s Facebooka porastao za 26 posto na godišnjem nivou, a u martu je ova društvena mreža činila čak 75 posto njegovog ukupnog prometa sa društvenih mreža.

    (Vijesti.ba)

    Možda vas zanima

    Jednostavan trik koji vraća svježinu vašim jastucima

    19. Decembra 2025.

    Savjet ljekara: Tri ključne navike za zdravija crijeva

    19. Decembra 2025.

    KIKO Milano stiže u Sarajevo

    19. Decembra 2025.
    Najnovije
    Sport

    Navijači Schalkea zabrinuti da bi bogati klubovi mogli “ukrasti” Muslića

    19. Decembra 2025.2 Mins Read

    Četrdesettrogodišnji stručnjak je preuzeo Schalke dok je klub bio na rubu propasti, u jeku finansijske…

    Ujednačen izgled policije u Federaciji BiH

    19. Decembra 2025.

    Sloboda ubjedljivo savladala Zrinjski u tuzlanskom Mejdanu

    19. Decembra 2025.

    Jednostavan trik koji vraća svježinu vašim jastucima

    19. Decembra 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.