Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Kada će Unska pruga biti u funkciji

    25. Decembra 2025.

    Englezi ove godine po prvi put neće imati Boxing day, zbog čega?

    25. Decembra 2025.

    Melanija za Božić nosila poznati jugoslovenski simobol

    25. Decembra 2025.

    Teška saobraćajna nesreća u centru Bosanske Krupe

    25. Decembra 2025.

    Igrač koji vidi samo na jedno oko piše historiju Afričkog kupa nacija

    25. Decembra 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Najskuplji kvar na autu počinje tiho: Mehaničar otkriva grešku koju rade vlasnici i brzi servisi
    Magazin

    Najskuplji kvar na autu počinje tiho: Mehaničar otkriva grešku koju rade vlasnici i brzi servisi

    25. Decembra 2025.2 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Mnogi vozači polaze od pretpostavke da je odlazak na redovnu izmjenu ulja svojevrsni “reset” za motor. Novi filter, svježe ulje i mir sljedećih 10 ili 15 hiljada kilometara.

    Prema upozorenju američkog mehaničara Patricka Walsha, upravo je ta logika jedan od najčešćih razloga zašto se moderni motori uništavaju, tiho i bez jasnih upozorenja.

    Walsh, koji već godinama radi kao mehaničar, tvrdi da problem često ne leži u nemaru vlasnika, nego u načinu na koji funkcionišu brzi servisi za izmjenu ulja. U praksi se, kaže, često događa da se ulje ispusti i zamijeni bez provjere početnog nivoa. Ako je motor već došao s preniskom količinom ulja, taj podatak jednostavno nestaje u procesu servisa. Vlasnik odlazi s punim karterom, uvjeren da je sve u redu, i ne zna da je motor prilikom izmjene već imao manje ulja od idealnog nivoa. 

    Posebno su osjetljivi moderni benzinski i dizelski motori s direktnim ubrizgavanjem goriva. Takva konstrukcija donosi bolju učinkovitost i nižu potrošnju, ali dugoročno pogoduje nakupljanju naslaga ugljika u motoru. S vremenom to može utjecati na karike i kontrolu ulja, koje tada počinje prolaziti u komoru izgaranja i sagorijevati, bez vidljivih curenja, bez mrlja ispod automobila i često bez dima iz ispuha.

    @walshauto #tiktoktechtips #technicianlife #entrepreneurlife #smallbusinesstiktok #automotiverepair ♬ original sound – Walsh Auto & Performance

    Problem je što se povećana potrošnja ulja često ne pojavljuje postupno. Motor može godinama raditi normalno, a zatim u relativno kratkom razdoblju početi trošiti litru ulja na svakih hiljadu kilometara ili čak brže. Lampica za ulje u pravilu se pali tek kad je šteta već blizu kritičnog nivoa, piše Auto Klub. 

    Walsh upozorava da prvi znakovi često nisu upozorenja na instrumentima, nego zvukovi. Zveckanje lanca, kratkotrajno lupkanje pri hladnom startu ili nemiran rad mogu upućivati na to da dijelovi motora ostaju bez ulja pri pokretanju. Takva ponavljana “suha paljenja” ubrzavaju trošenje i mogu dovesti do skupih kvarova.

    Najvažniji savjet zapravo je i najjednostavniji: povremeno izvaditi mjernu šipku i provjeriti nivo ulja, pogotovo kod automobila s većom kilometražom. Činjenica da proizvođači ponekad navode potrošnju do jedne litre na hiljadu kilometara kao “normalnu” ne znači da je takvo stanje bezopasno. Kratkotrajni manjak ulja može ostaviti trajne posljedice.

    Kvarovi više ne dolaze uz jasne znakove. Auti ne “cure”, ne dime se i često ne upozoravaju. Upravo zato šipka za mjerenje ulja može biti ozbiljnije upozorenje od bilo koje lampice na instrument ploči. 

    (Vijesti.ba)



    Možda vas zanima

    Melanija za Božić nosila poznati jugoslovenski simobol

    25. Decembra 2025.

    Ovako izgleda praznično ukrašeno Sarajevo

    25. Decembra 2025.

    Još uvijek imate ovaj legendarni Nokia telefon? Evo koliko danas vrijedi

    25. Decembra 2025.
    Najnovije
    Unsko-sanski kanton

    Kada će Unska pruga biti u funkciji

    25. Decembra 2025.3 Mins Read

    Bosanskohercegovačka željeznička javna korporacija ima šest mjeseci roka da izradi idejno rješenje i prateće studije…

    Englezi ove godine po prvi put neće imati Boxing day, zbog čega?

    25. Decembra 2025.

    Melanija za Božić nosila poznati jugoslovenski simobol

    25. Decembra 2025.

    Teška saobraćajna nesreća u centru Bosanske Krupe

    25. Decembra 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.