Direktor Javnog preduzeća “Aerodrom Bihać”, Anel Hadžić, odlučno je stao u odbranu projekta izgradnje aerodroma u ovom gradu, ističući da se radi o ozbiljnom i dugoročno značajnom infrastrukturnom poduhvatu, a ne, kako neki tvrde, nerealnoj i populističkoj ideji.
Hadžić navodi da su svi dosadašnji koraci u razvoju aerodroma temeljeni na validnim stručnim analizama i dokumentima, uključujući i aeronautičku studiju koju je izradila poznata italijanska firma, a koju su odobrile bh. institucije zadužene za nadzor zračnog saobraćaja – BHANSA i BHDCA. Na osnovu tih nalaza razvijen je idejni projekt koji uključuje izgradnju piste dužine 1.800 metara u prvoj fazi (kategorije 4C), što znači da će moći primati mlazne avione. U drugoj fazi planirano je njeno produženje na 2.100 metara.
Aerodrom Bihać, kako naglašava Hadžić, već ima pravosnažnu urbanističku saglasnost, a građevinska dozvola očekuje se do jula ove godine. Po njenom dobijanju, slijedi raspisivanje tendera za izvođenje radova.
– Ovaj projekat ne bi ni mogao postojati bez prethodno izrađene aeronautičke studije. Na osnovu nje smo definisali dimenzije i faze piste – pojašnjava Hadžić.
Iako je bilo određenih opstrukcija od strane agencija koje su tvrdile da Bihaću nije potreban aerodrom za mlazne avione, već samo za manje turbo-propelerke, preduzeće se ipak odlučilo za rješenje koje uključuje i veće letjelice. Hadžić je istakao kako je podrška određenih političkih struktura bila ključna u savladavanju tih prepreka.
Jedan od izazova koji bi mogao ugroziti dinamiku projekta jeste pitanje ulaganja BHANSA-e, koja bi trebala investirati devet miliona eura u ovaj projekt. Međutim, trenutno postoji zastoj zbog neriješenog međunarodnog duga jednog od entiteta, a Hadžić apeluje na političare da urgentno djeluju kako bi se problem riješio i izbjeglo ugrožavanje projekta.
Osvrćući se na špekulacije koje su se pojavile u vezi s kapacitetima piste, Hadžić pojašnjava da ona nije projektovana za samo dva tipa aviona, već da može opsluživati širok spektar letjelica – od Embraera serije 170 do 195, preko Bombardiera, pa sve do Boeinga 737 i Airbusa 319, 320 i 321.
– Ako iko sumnja u mogućnosti piste, neka pogleda aerodrom na grčkom otoku Skiathos, gdje sa pistom od samo 1.610 metara slijeću i Airbus 321neo i Boeing 737 Max – naveo je Hadžić kao ilustraciju.
Također je podsjetio da četiri trenutno aktivna aerodroma u BiH imaju piste do 2.000 metara, ali su građeni u drugačijem zakonodavnom okviru, dok današnji propisi zahtijevaju strožije tehničke standarde.
– Naš cilj nije da letimo preko okeana, već da povežemo Bihać s evropskim gradovima u radijusu do 1.500 kilometara, poput Istanbula, Madrida, Kopenhagena… – zaključio je Hadžić.
Na kraju je naglasio da su sve administrativne pripreme za dobijanje građevinske dozvole završene i da ne postoji razlog da ona ne bude izdata u planiranom roku.