Eksperti u oblasti avijacije kažu da se to ne može reći sa sigurnošću, pošto se avioni znatno razlikuju po konfiguraciji sjedišta, a svaka nesreća je slučaj za sebe, dok preživljavanje često zavisi od više složenih faktora, prenosi Reuters.
“Svaka nesreća je drugačija, i nemoguće je predvidjeti mogućnost preživljavanja na osnovu pozicije sjedišta”, rekao je direktor američke neprofitne organizacije, Fondacije za bezbjednost letenja, Michel Fox.
Preživjeli putnik, britanski državljanin indijskog porijekla Rameš Visvaškumar, kazao je da se njegovo sjedište 11A nalazilo u blizini izlaza za vanredne situacije.
On je bio jedan od 242 putnika “boinga 787 dreamliner” koji se u četvrtak srušio u Ahmedabadu nekoliko minuta poslije polijetanja.
Rameš je poslije pada aviona uspio da izađe kroz izlaz za vanredne situacije.
Sjedište koje je blizu takvog izlaza može vam pomoći da preživite nesreću, ali ono neće uvijek nositi broj 11A pošto avioni imaju na desetine različitih rasporeda sjedišta.
Pored toga, nakon nesreće, neki od tih izlaza ne funkcionišu jer mogu da budu onesposobljeni u udesu.
Studija avionskih nesreća iz 2007. godine ustanovila je da putnici koji sjede bliže zadnjeg dijela aviona imaju više šansi da prežive nesreću.
Neki eksperti, međutim, smatraju da je dio pored krila aviona stabilniji.
U januaru prošle godine, nasred ljeta otpao je jedan panel na boku “boinga 737 MAX”, nakon čega se stvorila velika rupa i oštećeno je susjedno sjedište na kojem, srećom, niko nije sedeo.
Vjerovatno najbolji način da povećate svoje šanse za preživljavanje jeste da pažljivo pratite uputstva o bezbjednosti na početku leta, što se često odbacuje kao rutina, navode eksperti.
Disciplinovano poštovanje savjeta avionskog osoblja o evakuaciji bio je ključni faktor u spasavanju života svih 379 putnika i članova posade aviona kompanije Džepen erlajns u januaru prošle godine, koji su ostavili za sobom svoje torbe.
Uputstva o bezbjednosti odnose se uglavnom na način kako da vežete sigurnosni pojas i planirate rutu za evakuaciju, a čest savjet je da izbrojite redove između vašeg sjedišta i najbližeg izlaza za slučaj nužde, ukoliko se kabina napuni vodom ili dimom pa vidljivost bude smanjena.
Foks ističe da je dizajn aviona napredovao kako bi se povećala vjerovatnoća da putnici mogu da napuste zadnji dio aviona prilikom udesa.
“Postignut je izuzetan napredak u dizajnu avionskih kabina kako bi se povećala vjerovatnoća preživljavanja nesreća na zemlji, ili blizu tla”, zaključio je on
(Vijesti.ba)