Primjer rada i brige sistema su insitucije koje u tom sistemu rade. Republika Srpska, primjera radi, mogla bi ostati bez jedinog aerodroma. Zbog loše infrastrukture upitan je daljnji promet. Nedovoljna ulaganja i loš odnos nadležnih samo su neki od problema. Prošlu godinu Banjalučki aerodrom okončao je s gubitkom od oko 1.800.000 KM.
Uzlazno-sletna staza, površine i objekti na Banjalučkom aerodromu su u lošem stanju. Procjenu su da je samo u obnovu infrastrukture neophodno uložiti oko 30 miliona maraka. Između ostalog, nedostaje i prostorija za odlaganje opasnih predmeta.
“Ustanovljeno je da Banja Luka ima nekompletnu zaštitnu opremu radnika, da se rade individualne greške u praktičnim postupcima radnika i vođenju evidencija, da ima manjak rukovodilaca organizacijskih jedinica, da se radnici raspoređuju na više radnih mjesta, da ima manjak radnika u sigurnosti, da su vatrogasna vozila MAN dotrajala, da su vatrogasna odijela za ulaz u vatru dotrajala, te da Aerodrom ima nedovoljan broj vatrogasaca“, navodi portal Zamaaero.
Vidljiva su i oštećenja na ogradi perimetra, što omogućava divljim i domaćim životinjama pristup aerodromu. Uprkos svemu, iz ovog preduzeća nismo uspjeli dobiti izjavu. Razlog, direktorica na bolovanju. Bez odgovara su i u Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a.
Odgovor tek iz Ministarstva turizma: „Potencijalni prekidi prometa s ovog aerodroma imali bi posljedice po turizam u RS-u, u dijelu koji se odnosi na broj dolazaka turista u našu zemlju letovima na Banjalučki aerodrom, te se nadamo da do istog neće doći.“
I ne samo na turizam. Prekid prometa negativno bi se odrazio i na ekonomiju.
„S Banjalučkog aerodroma smo isporučivali meso u Tursku. Broj putnika, naročito naših ljudi koji žive u inostranstvu je vrlo važan segment koji pomaže potrošnju u RS-u i BiH i stvaranje novog PDV-a“, ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.
Istog mišljenja su i građani. Aerodrom je neophodan:
„Prijeko je potreban, kakvo zatvaranje. Treba to spriječiti!“ „Pista u lošem stanju, nema novaca da se popravi. Za sve ostalo ima novaca. Kako komentarisati?“ „Banjaluka je sve veći grad i mislim da je neophodan aerodrom za Banjaluku.“
Nije ovo jedini problem Banjalučkog aerodroma. Prethodnu godinu su, prema izvještaju revizora, završili gubitkom od oko 1.800.000 KM. Također, tekuće obaveze preduzeća prevazilazile su tekuću imovinu za iznos od 5,32 miliona maraka.
Istovremeno, svjedoci smo da u izbornoj kampanji koja je u toku, skoro da se nikako ne spominje aerodrom, da li će ostati to mrtvo slovo na papiru ili će pak biti nešto od dugogodišnje, decenijske najave, ostaje nam da vidimo.