Italija uvodi nova pravila kako bi suzbila i nenamjerne i zlonamjerne recenzije, zahtijevajući dokaz o posjeti i zabranjujući nagrade za pozitivne komentare.
Alessandro Gilmozzi, čuveni kuhar i predshednik udruženja Ambasadori ukusa (Ambasciatori del Gusto), koje promoviše kulinarsku izvrsnost u Italiji, jedan je od glavnih zagovornika ove inicijative.
“Neko je jednom napisao da je u mom restoranu jeo panna cottu”, rekao je Gilmozzi za italijanski list La Repubblica. “Ali ja taj desert nikada nisam pravio”.
Ispostavilo se da recenzent nikada nije ni bio u njegovom restoranu, već je napravio grešku.
“Ali čak i nenamjerne greške mogu nanijeti veliku štetu”, upozorio je kuhar.
Nova pravila štite turiste i ugostitelje
Italija se sada ozbiljno bavi ovim problemom. Nova regulativa zahtijeva dokaz o posjeti prije nego što se ostavi recenzija i zabranjuje nagrađivanje pozitivnih komentara.
“Danas pravimo važan korak u zaštiti naših preduzeća”, izjavila je ministrica turizma Daniela Santanche. Prave recenzije su ključne za uspjeh kompanija i povjerenje turista.
Ali koliko je ovaj problem zaista raširen u Italiji i šta se već preduzima kako bi se lažne recenzije eliminisale?
Hoteli i restorani na udaru lažnih komentara
Prema italijanskom Ministarstvu poduzetništva, lažne ili manipulisane recenzije utječu na prihod preduzeća u sektoru ugostiteljstva i turizma u rasponu od 6 do 30 procenata.
Mnogi hoteli u Italiji imaju iskustvo sa lažnim kritikama. Simona Lolini, direktorica prihoda u hotelu Palaco di Varinana kod Bolonje, kaže:
“Kao i mnogi u industriji, i mi smo se susreli sa recenzijama koje ne odražavaju stvarno iskustvo gostiju ili su pod utjecajem nepoštene konkurencije”.
Slično iskustvo ima i Forte Village na Sardiniji, koji se suočavao sa nepravednim i obmanjujućim komentarima, izvještava Euronews Business.
Nova pravila omogućavaju hotelima i restoranima da zatraže uklanjanje recenzija koje su starije od dvije godine, kao i onih koje više nisu relevantne (na primjer, komentar o tome da hotel nema lift, iako je on u međuvremenu ugrađen).
Još nije jasno kako će stranice poput Bookinga ili Tripadvisora implementirati ove promjene, ali su već uveli određene mjere.
“Naš sistem već dozvoljava samo korisnicima koji su zaista rezervisali smještaj preko naše platforme da ostavljaju recenzije. Pratimo razvoj zakona i prilagodit ćemo se njegovoj primjeni”, kažu s Bookinga.
Ogromne kazne za prevarante
Prema novim pravilima, preduzeća koja prekrše regulativu suočit će se sa kaznama od 5.000 do čak 10 miliona eura. Ove visoke kazne odražavaju frustraciju ugostiteljskog sektora, koji godinama trpi posljedice lažnih kritika bez mogućnosti da se odbrani.
“Postoji nesrazmjer između moći korisnika da ostavljaju negativne recenzije i moći kompanija da se zaštite”, kaže Mauro Brazioli, menadžer komunikacija za AG Hotels. “Ljudi olako ostavljaju loše komentare, jer ne snose nikakve posljedice. Čak i kada se dokaže da je recenzija lažna, gost ostaje nekažnjen, dok šteta po ugled hotela ostaje”.
Odgovornost za provjeru sadržaja i izdavanje kazni bit će povjerena italijanskom regulatornom tijelu Autorità garante della concorrenza e del mercato.
Trioadvisor Sajt je u svom godišnjem izvještaju o transparentnosti objavio da borba protiv lažnih recenzija nije samo italijanski problem – već globalni.
“Neprestano se borimo protiv lažnih recenzija koje imaju za cilj manipulisanje rejtingom i rangiranjem preduzeća”, navodi se u izvještaju.
U 2024. godini, Tripadvisor je:
– Uklonio 2,7 miliona prevarantskih recenzija
– Upozorio 9.000 preduzeća zbog podsticanja lažnih komentara
– Obrisao 360.000 recenzija povezanih sa zaposlenima koji su bili nagrađivani za pozitivne ocjene
– Kako se dheme prevara razvijaju, mi jačamo modele za detekciju prevara i kažnjavanje preduzeća koja se bave ovim praksama, navodi kompanija.
(Vijesti.ba)