Industrija turizma i putovanja je jedna od najčešćih branši koje imaju slučajeve prevara, toliko da se u ljetnoj sezoni povećaju za 18 posto, te 28 posto u zimskoj sezoni, prema podacima iz 2024. godine.
Izvještaj načinjen od Mastercard ekonomskog instituta, pokazao je da prevare vezane za turističke agencije i kompanije za rezervaciju istih, više su za četiri puta od prevara u drugim industrijama.
“Jednom plaćena, tura može da se ne ostvari ili da bude dosta drugačija od onoga što je obećano”, kažu.
Međutim, rizici prevara su drugačiji od grada do grada, rekao je David Mann, glavni ekonomista u Azijsko-Pacifičkom odjelu na Mastercard Ekonomskom institutu.
“Na nekim destinacijama, možete završiti sa više prevara koje dolaze od kompanija. U nekim drugim gradovima, baza prevara mogu biti marketi ili štandovi sa hranom. Tako da, dobar primjer je, barem ovdje u Los Angelesu, prevara sa hranom”, rekao je za CNBC.
Varaju i na hrani
Prema njihovom izvještaju, turisti su prijavili najmanji broj prevara u San Francisku, Dublinu, Seoulu, Budimpešti i Edinburgu. Najveći rizik, tvrde, jeste u gradovima Kankunu, Hanoiu, Daki, Bangladešu i Bankoku.
Tipovi prevara u gradovima variraju. Neki prijavljuju tek 2 posto prevara u kontekstu taksi službe i iznajmljivanja automobila u Hong Kongu i Barceloni, dok je taj procenat u Jakarti daleko veći, te iznosi čak 66 posto.
Prevare u servisima hrane su najveći u Sjedinjenim Američkim Državama i Bliskom istoku, sa 63 posto prijavljenih slučajeva, koji su direktna konkurencija New York Cityiju. Najčešća prevara ovdje jesu napojnice i krađa podataka kartice.
A na omiljenoj destinaciji bh. građana Istanbulu, prevare su izražene. U Istanbulu je zabilježeno čak 18 posto prevara u turističkim agencijama i kompanijama, 19 posto u smještaju, 22 posto u marketu hrane, te čak 39 u sektoru taksija i iznajmljivanja automobila.
Prije nego put počne…
Porazmislite o savjetima koje su dali iz MEI, kaže Mann. Planiranje putovanja mora da bude sa povjerljivim i sigurnim kompanijama, jer se protekle godine desio jasan rast u prevarama agencija.
Putnici bi trebali paziti na neobično niske cijene, koje su suviše dobre da bi bile istinite, posebno u popularnim turističkim destinacijama sa velikim prometom.
Da bi se zaštitili, putnici mogu instalirati digitalne novčanike, kupiti osiguranje putovanja ili korisiti zaštitu za svoje kreditne i druge kartice.
(Vijesti.ba)