Kada je dokazana krivica, nejasno je kako nema krivaca, odnosno odgovornih.
Nejasno je, i nedopustivo da niko ne odgovara ni za smrt 33-godišnje Aide Softić, koju je usmrtila stijena, koja je pala na automobil na magistralnom putu Sarajevo – Foča. Dok nadležno tužilaštvo provodi istražni postupak, iz Inspektorata RS, i Puteva RS-a, navode da nisu uočeni nikakvi propusti. Struka upozorava, neko mora odgovarati. Postavlja se pitanje – KO i KADA?
Okružno javno tužilaštvo u Istočnom Sarajevu vodi istražni postupak u vezi sa okolnostima pod kojima je prošle sedmice došlo do obrušavanja stijene na magistralnom putu Sarajevo-Foča, usljed čega je stradala jedna osoba dok je druga povrijeđena. Saobraćajna inspekcija RS-a izvršila je kontrolu i inspekcijski nadzor nad dijelom ove putne dionice. Nije utvrđen propust upravitelja – navode iz Inpektorata.
Da je postavljeno ispravno…
Uvidom na licu mjesta utvrđeno je da na predmetnoj lokaciji od strane upravljača puta postavljena zaštitna mreža koja je postojana i nisu utvrđeni tragovi obrušavanja stijenske mase međutim zbog nepovoljne konfiguracije terena odroni na ovoj putnoj dionici su česta pojava – Inspektorat RS.
Sudski vještak za saobraćaj Ševal Kovačević u izjavi za Federalnu navodi da je Inpektorat morao zatvoriti cestu za saobraćaj jer je ova dionica već godinama ocijenjena kao “najnesigurnija u BiH”. Kaže, odgovornost mora postojati jer se trebalo raditi na prevenciji ovakvih nesreća. Te pita, zašto nije na vrijeme otkriveno da bi taj kamen mogao biti opasnost da padne na kolovoz.
“Da su bile mreže postavljene, ovo je neki kamen od 30-40 kg vidi se po oštećenju na krovu, nije to stijena pala tonu ili dvije nego je to jednostavno osovinski materijal malo poveći, a mogao je se spriječiti ako su mreže bile i ako su bile postavljene ispravno i ako nisu postavljene prije 20 godina i da ih nije niko obnavljao. Dakle ovdje nema isprike, ovdje je po principu objektivne odgovornosti odgovorno ministarstvo koje nije ulagalo i preduzeće koje nije održavalo”, smatra Kovačević.

Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a na pitanje – koliko je uložilo u održavanje cestovnog saobraćaja, zasad nije poslalo odgovor. Budžetom za prošlu godinu izdvojeno je više od 15 miliona maraka za ovo ministarstvo, dok je za Agenciju za sigurnost saobraćaja izdvojeno oko 578 hiljada maraka. Javno preduzeće Putevi RS-a odgovor na upit najavili su za danas. No, kada je u pitanju konkretno mjesto nesreće, iz preduzeća su još prošle sedmice naveli da nisu uočeni propusti, ali su zatražili od resornog ministarstva 500 hiljada maraka za sanaciju kritičnih tačaka.
“Potrebna je rekonstrukcija odnosno izgradnja čak novog puta, uključićemo se na načelnicima opština, sa resornim ministarstvom, Vladom RS, također uključiti Vijeće ministara da jednom trajno riješimo dati problem”, kazao je Srđan Jolić, rukovodilac održavanja u Putevima RS.
Riječ struke
Struka jasno poručuje: nema alternative, infrastruktura se mora poboljšati, i kolovozi na kojima se odvija saobraćaj i oprema puta.
“Da će uvesti novi saobraćajni znak da imate odrone na putu kroz 300 maraka koliko već košta saobraćajni znak , i možda još jednu dodatnu kameru uvesti na tom putnom pravcu pa će spustiti na 40 ili 30 magistralni pravac i onda će raditi ta kamera svoj dio posla praviti nam budžete jer je to jedino rješenje u zadnjih 10 godina”, naglašava Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu UNSA.
Magistrala Foča-Sarajevo nije jedina kritična tačka. Mora se uspostaviti strategija razvoja, infrastrukture i obnove, kao i modernizacije i gradnja nove. Strategija mora imati i jasno definisan cilj, kažu stručnjaci.