Niko ne želi da ostane sam, a nijedan drugi posao vas ne izoluje kao posao pop-zvijezde. Pitajte samo Lady Gagu.
Njen uspon do slave 2009-10. godine nije ličio ni na šta što smo vidjeli prije.
Jedna od prvih pop zvijezda koja je iskoristila moć interneta, izgledalo je da obitava u stalnom prilivu fotki na TMZ-u i u trač blogovima.
Njihov apetit je bio nezajažljiv.
Iskoristila je toliko različitih imidža i zvukova za samo tri godine da je jedan kritičar napisao da „ubrzano protrčava kroz čitavu Madonninu karijeru”.
I kako je njena slava rasla, naslovi su postajali sve nenormalniji.
Organizovala je satanistički ritual u londonskom hotelu! U tajnosti je hermafrodit!! Planirala je da pretesteriše vlastitu nogu „zarad mode”!!!
Kad je gostovala na dodjeli MTV nagrada 2010. godine u haljini napravljenoj isključivo od živog mesa, činilo se da niko ne razumije šalu: Gaga se ponudila kao topovsko meso za tabloide, spremna da je proždru.
Na sceni je bila predmet obožavanja njenih fanova, Malih čudovišta. Ali, svako ko nije megaloman zna da je takva vrsta dodvoravanja daleka iluzija.
„Sama sam, Brendone. Svaku noć”, kaže Gaga svom stilisti u dokumentarcu iz 2017. godine Five Foot Two. „Od toga da me svi pipkaju i svi mi nešto govore po čitav dan stižem do potpune tišine uveče.”
Danas u 38. godini, i sretno vjerena za tehnološkog poduzetnika Michaela Polanskyja, Gaga priznaje da su je te godine usamljenosti plašile.
„Mislim da je moj najveći strah bio da ovo radim sama – da živim život sama”, kaže ona za BBC. „A mislim da je najveći dar s neba bio upoznavanje mog partnera Michaela i to što sam u tom haosu bila zajedno s njim.”
Njih dvoje su zajedno od 2020. godine, i objelodanili su vjeridbu na Venecijanskom filmskom festivalu u septembru prošle godine – gde je Gaga prvi put ponijela u javnosti vjerenički prsten vrijedan milion dolara.
Uživo je zasljepljujući, sa ogromnim ovalno isječenim dijamantom postavljenim u 18-karatni bijelo-ružičasti zlatno dijamantski obruč. Ali, na drugoj ruci Gaga nosi manji, manje upadljiv prsten, sa nekoliko vlati trave utisnutih u smolu. Ispostavlja se da je taj prsten zapravo onaj koji je poseban.
„Michaela me je u stvari zaprosio s ovim vlatima trave”, otkriva ona. „Davno smo sjedeli u zadnjem dvorištu i on me je pitao: ‘Ako ikad mislim da te zaprosim, kako to uopšte da uradim?’ „A ja sam mu rekla: ‘Samo počupaj vlati trave iz zadnjeg dvorišta, obmotaj ih oko mog prsta i jako ćeš me usrećiti’.”
Bio je to duboko romantičan gest ipak začinjen tugom.
U Gaginom zadnjem dvorištu u Malibuu vjenčala se njena bliska prijateljica Sonja Durham, neposredno prije nego što je umrla od raka 2017. godine.
„Bilo je jako mnogo gubitka, ali mi se dešavala i ova prelijepa stvar”, prisjeća se ona kako ju je Polansky zaprosio.
„Vjeriti se u 38. godini… Razmišljala sam o tome šta je sve trebalo da se desi da bi došlo do tog trenutka.”
Ta osjećanja su na kraju završila u pjesmi na njenom novom albumu Mayhem (Nered).
Nazvana (prirodno) „Blade of Grass” (Vlat trave), u njoj zvijezda pjeva o „poljupcu ljubavnika u vrtu od trnja” i o obećanju ljubavi u mračna vremena.
Ona je naziva „zahvalnicom” za njenog partnera.
A obožavaoci bi također mogli imati razloga da mu budu zahvalni.
Mayhem označava njen potpuni povratak popu, poslije perioda u kom je bila zaokupljena filmskom karijerom i spin-of albumima koji su koketirali sa džezom i klasičnim američkim šlagerima.
Govoreći za Vogue prošle godine, pjevačica je otkrila da ju je zapravo njen vjerenik pogurao u tom pravcu.
„Rekao mi je: ‘Dušo, volim te, moraš da praviš pop muziku'”, ispričala je ona.
„Na turneji za Chromatic, video sam vatru u njoj”, dodao je Polansky.
„Želio sam da joj pomognem da održi to sve vrijeme u životu i da samo počne da pravi muziku koja je uveseljava.”
‘Najljuća pjesma’
Uz taj pristup, album se vraća zvuku koji udara u stomak a koji su obilježili njeni rani hitovi kao što su „Poker Face”, „Just Dance” i „Born This Way”.
Na najnovijem singlu, „Abracadabra”, čak se vraća „roma-ma-ma” naricanju iz pjesme „Bad Romance” – mada se ovaj put referiše na smrt, dok pjeva, „morta-ooh-Gaga”.
Na omotu albuma, njeno lice se reflektuje u razbijenom ogledalu. U video spotovima, bori se protiv ranijih verzija sebe.
Stiče se naglašeni utisak da se umjetnica Stefani Joanne Angelina Germanotta razračunava sa scenskom ličnošću koju je sama stvorila.
Sve to doživljava vrhunac u numeri „Perfect Celebrity” u kojoj ona pjeva: „Postala sam ozloglašeno biće” – što je stih koji, poput haljine od mesa prije njega, guli njenu ljudskost s nje.
„To je možda najljuća pjesma o slavi koju sam ikada napisala”, kaže ona. „Stvorila sam ovu javnu personu u koju sam istinski počela da se pretvaram na svaki mogući način – a održavanje te dualnosti u životu, znati gdje ja tačno počinjem, a gdje se Lady Gaga završava, bio je pravi izazov. „Izmučilo me je.”
Kako je uspjela da pomiri javnu i privatnu stranu vlastitog života?
„Mislim da sam na kraju shvatila da je zdravije nemati graničnik, već integrisati te dvije osobe u jedno cjelovito ljudsko biće”, kaže ona.
„Najzdravije za mene bilo je da prihvatim da sam umjetnica i da je umjetnički život moj izbor.”
„Obožavam da pišem pjesme. Obožavam da pravim muziku, da vježbam, radim koreografije, scensku postavku, kostime, osvjetljenje, osmišljavam nastupe.”
„To znači biti Lady Gaga. To je umjetnica koja stoji iza svega.”
U prethodnim intervjuima, muzičarka je govorila o tome kako se disocirala od Lady Gage.
Neko vrijeme je vjerovala da je njen lik zaslužan za sav njen uspjeh, a da ona tome nije ničim doprinijela.
Mayhem obilježava trenutak kada je povratila vlasništvo nad vlastitom muzikom, ne samo od „Lady Gage”, već i od drugih producenata i autora u njenoj orbiti.
„Kad sam bila mlađa, ljudi su pokušavali da preuzmu zasluge za moj zvuk, ili moj imidž, ali sve moje reference, sva moja mašta o tome šta bi pop muzika mogla da bude, poticali su od mene.
„I zato sam zaista željela da se vratim mojim najranijim inspiracijama i mojoj karijeri, i da je prihvatim kao vlastitu invenciju, jednom za svagda.”
Od samog početka bilo je očigledno da je Gaga uzbuđena ovom novom fazom.
Prošlog ljeta, nakon što je nastupila na ceremoniji otvaranja Olimpijade, izašla je na pariske ulice i puštala rane demo verzije novih pjesama fanovima koji su se okupili ispred njenog hotela.
Bila je to odluka koju je donijela naprečac, ali i pokušaj da povrati spontanost njene rane karijere.
„To je nešto što sam radila skoro 20 godina, puštala sam moju muziku fanovima mnogo prije nego što bi bila objavljena”, kaže ona.
„Imala sam običaj, poslije koncerata, da pozivam fanove iza pozornice i tu bismo se družili, a ja bih im puštala demo snimke i gledala šta misle o novoj muzici.
„Sigurna sam da možete da zamislite da nakon 20 godina ne očekujete da će se ljudi i dalje pojavljivati da čuju vašu muziku i da će biti uzbuđeni što vas vide. I zato sam samo željela da je podijelim s njima, zato što sam bila uzbuđena što su prosto tu.”
Kao novinara, ovaj intervju predstavlja i za mene pun krug.
Posljednji put sam intervjuisao Lady Gagu 2009. godine, kad je „Just Dance” dospjela na prvo mjesto top lista u Velikoj Britaniji.
U ono vrijeme je bila ustreptala od uzbuđenja, ćaskajući oduševljeno o njenoj ljubavi prema Johnu Lenonu, nazivajući sebe „heroinskom zavisnicom” od engleskog čaja i obećavši da će mi poslati mailom MP3 verziju „Blueberry Kisses” – neobjavljene pjesme koja govori, prilično genijalno, o seksualnom činu dok vam dah miriše na kafu sa ukusom borovnice.
Tokom godina sam viđao kako njeni intervjui postaju rezervisaniji.
Nosila bi urnebesne kostime ili crne kao ugalj naočare za sunce, namjerno postavljajući barijeru između sebe i novinara.
Ali Gaga koju sam sreo u New Yorku bila je ona ista sa kojom sam razgovarao prije 16 godina: u miru sa sobom i ustreptala od oduševljenja.
Ona za taj mir zaslužnim smatra „odrastanje i življenje ispunjenim životom”.
„Bila sam na raspolaganju prijateljima, bila sam na raspolaganju porodici, upoznala sam nevjerovatnog vjerenika – sve me je to učinilo cjelovitijim osobom, umjesto da je najvažnija stvar moja scenska persona.”
Sa utiskom konačnosti, ona kaže: „Željela sam da taj Nered dobije kraj. Željela sam da se haos zaustavi.”
„Udaljila sam se od ikone. Sve se završava ljubavlju.”
(Vijesti.ba)