Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Musa: Medalja nije san, ona je sljedeći korak, glavu gore!

    7. Septembra 2025.

    Pao dogovor u Cazinu? SDA izbačena iz vlasti, Šuhret Fazlić novi premijer Vlade USK

    7. Septembra 2025.

    Bećiragić: Sitinice su odlučile, jedan skok, jedan “glup” faul…

    7. Septembra 2025.

    Dva vitamina koja pridonose dugovječnosti

    7. Septembra 2025.

    Čestitamo! Hafiz Talha Tričić iz Cazina osvojio prvo mjesto na državnom takmičenju u hifzu

    7. Septembra 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Mentalna aritmetika kao igra koja priprema djecu za budućnost
    Magazin

    Mentalna aritmetika kao igra koja priprema djecu za budućnost

    7. Septembra 2025.6 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Mentalna aritmetika sve više privlači pažnu djeci i roditeljima, jer osim što razvija matematičke vještine brzog računanja razvija koncentraciju, kreativnost i samopouzdanje kod djece, kazala je u razgovoru za Fenu direktorica Udruženja Centar za edukaciju “Malac Genijalac” Emina Šemsović.

    Kroz rad sa djecom od 3 do 14 godina uz pomoć raznih, zanimljivih i kreativnih pomagala, djeca uče brzo računati u glavi, poboljšavaju pamćenje i pažnju, te razvijaju fine motoričke sposobnosti koje su danas često ugrožene zbog prekomjernog korištenja tehnologije i nedostatka praktične aktivnosti.

    Škola “Malac Genijalac” osnovana u Sarajevu 2017. godine, koristi japansku franšizu koja ima dva programa “Numikon” za djecu od 3 do 6 godina i “Mentalna aritmetika i rad na abakusu” za djecu od 7 do 14 godina.

    Djeca savladavaju osnove složene zadatke u glavi, osjećaju se sposobnijima i spremnijima za nove izazove koji ih čekaju u daljem školovanju. Ovi programi traju dva puta po deset mjeseci, odnosno prati se školska godina koja počinje u septembru, a završava u junu.

    – Nastava se zasniva na tome da djecu najprije na abacusu naučimo kako da računaju određeni niz brojeva od jednocifrenih prema trocifrenim brojevima, a onda nakon toga mi fizički uklanjamo abacus djeci i djeca zamišljajući kuglice abacusa računaju na pamet, to jeste mentalno rješavaju određene matematičke operacije kao što su sabiranje i oduzimanje, množenje i dijeljanje – pojašnjava Šemsović

    Jedan od programa je Numicon, metoda koja se koristi na Oksfordu, za djecu uzrasta od 3 do 5 godina. To je didaktičko-numerička igra putem koje djeca savladavaju prve matematičke vještine. Uz pomoć pločica različitih boja koje nose određeni broj rupica.

    – Tako na primjer pločica sa dvije rupice koja podrazumijeva broj 2 je zelene boje. Imamo pločicu koja ima četiri rupice, ona podrazumijeva broj 4 i ona je recimo plava, crvena ili neka druga boja. I djeca vizualizacijom pamte boje, a samim tim upamte i koji je to broj – pojašnjava Šemsović.

    Radi se o četiri osnovne matematičke operacije, koje djeca jednostavno nauče kako da računaju bez ikakvih pomagala, što je važno u školskom uzrastu, jer je poznato da djeca u ranijem uzrastu računaju uz pomoć prstiju, ali problem nastaje u momentu kada djeca ne mogu izračunati dvocifrene brojeve. 

    Šemsović dodaje da kod djece uzrasta od 3 do 5 godina razvija se vizualizacija i fotografsko pamćenje, te se njihova neuroplastičnost mozga razvija.

    Važno je da u tom ranom periodu djeca unose što više podataka i na taj način se razvijaju moždane vijuge.

    Prvo susretanje sa svim metodama brzog računanja za djecu je veoma zahtjevno, te se razlikuje od onoga što rade u vrtićima i školama, ali im ubrzo postane zabavno jer se sve radi kroz kreativne radionice. 

    – Naš pristup je gotovo pojedinačan za svako dijete. Naše grupice su male i onda recimo gdje imamo ekipu od 3 do 5 godina, ta ekipa ima najviše u grupi 6-7 djece i onda učiteljica ima pristup svakom djetetu jer grupa mala i onda samim tim i koncentracija učiteljice veća i bolja i može se pojedinačno pristupiti djetetu da ono što mu nije jasno znači da mu se objasni u tom momentu – kazala je Šemsović.

    Kroz zabavu i kreativne igrice djeca usput i uče, ali naročito važan je i učiteljski pristup, naglašava Šemsović, kako bi se djeca animirala za rad.

    “Mentalna aritmetika” je drugi program koji je porijeklom iz Japana i namijenjen je djeci od 7 do 14 godina. Rad na mentalnoj aritmetici baziran je na abakusu. Postoje različite varijante abakusa, ali u centru “Malca Genijalca” koriste težu japansku varijantu.

    Mozak se sastoji od dvije hemisfere, lijeve i desne, koje međusobno komuniciraju i nadopunjuju se. Lijeva hemisfera upravlja logikom, analizom, brojevima i jezikom, dok desna hemisfera više radi na vizualnom, kreativnom i prostornom razmišljanju.

    Mentalna aritmetika program je namijenjen za zdrav razvoj dječijeg mozga, da bi funkcionisao optimalno važno je razvijati i povezivati obje hemisfere.

    Specijalna metoda VAK (Vizualno – Auditivno – Kinestetičko) gdje djeca uče brojeve i računanje koristeći tri pristupa. Vizualno – djeca zamišljaju abakus u glavi dok rješavaju zadatke, auditivno – ponavljaju naglas ono što rade, (čime stimulišu jezičke i slušne centre) i kinestetički pristup – koriste obje ruke na abakusu, pomjerajući prstiće, što aktivira motoričke centre i povezuje lijevu i desnu hemisferu.

    Ovakva kombinacija stimulacije pomaže razvoju neuronske mreže između hemisfera, povećava broj neurona i jača moždane funkcije. Djeca koja se na ovaj način obrazuju razvijaju bolji fokus, pažnju, koncentraciju i pamćenje.

    – Posebno je važan rani period razvoja, do 12. godine, jer je mozak u tom periodu najprijatniji za stvaranje novih veza između neurona. Što više dječjih igara, fizičkih i mentalnih aktivnosti, to je veći potencijal za optimalan razvoj mozga i njegovih sposobnosti – kazala je Šemsović.

    Dodaje da mentalna aritmetika “nije samo alat za učenje brojeva, već i moćan stimulans za cjelokupni kognitivni razvoj“.

    Ove godine, u junu mjesecu Sarajevo je bilo domaćin dvete Olimpijade u mentalnom računanju. Preko 600 djece, što je trenutno najveći odaziv u odnosu na prošle olimpijade.

    – Olimpijada je zaista ogroman događaj i to je nešto što nama kao školi Malac Genijalac, a generalnom i Bosni i Hercegovini puno znači, jer pokazali smo da smo dobri domaćini i da smo vrlo dobro organizovani. Naravno, osvojili smo puno medalja, gotovo devet, eto mi kao domaćini bili smo skromni, inače osvojimo više, tako da zaista je bilo divno. 

    Djeca u današnjem digitalnom dobu imaju veliki problem sa poremećajem pažnje, pa tako tvrdi i Šemsović koja vidi veliku razliku, “djeca su tada dolazila spremnija od generacija koje se sada upisuju”.

    – Sada imamo situacije da nam dođe dijete koje ne zna govoriti bosanski jezik, samo engleski. Zatim, dolaze nam djeca koja imaju poteškoće u pamćenju. Djece kojima je mnogo loše razvijena motorika zato što samo pomjeraju palcem ekran od telefona, a olovku nijednom nisu uzeli u ruke – ističe Šemsović.

    Djeca danas često razvijaju navike koje kasnije otežavaju učenje i koncentraciju, teško je promijeniti te stare navike, posebno ako su formirane do četvrte ili pete godine.

    Danas, postoji mnogo zainteresiranih roditelja koji dolaze i upisuju svoju djecu. Nakon što je kroz ove programe prošlo devet generacija djece, na preporuku ostalih i dalje dolaze novi upiti i veliki se broj nove djece.

    – Čak imamo generacije koje smo izveli gotovo do kraja osnovne škole – naglašava Šemsović.

    Mentalna aritmetika postaje sve popularnija među roditeljima koji žele djeci pružiti dodatnu podršku u obrazovanju. Računanje uz pomoć abakusa, boja, kreativnog pristupa učiteljica djeca razvijaju vizualne, auditivne i kinestetičke tehnike, koje pomažu u razvoju dječijeg mozga, te unaprijed razvijaju bolji fokus, pažnju, pamćenje i koncentraciju.

    (Vijesti.ba / FENA)

    Možda vas zanima

    Dva vitamina koja pridonose dugovječnosti

    7. Septembra 2025.

    Ove 4 greške pri punjenju skraćuju vijek baterije na mobitelu

    7. Septembra 2025.

    Tri vrste pića koje loše utječu na zdravlje srca

    6. Septembra 2025.
    Najnovije
    Sport

    Musa: Medalja nije san, ona je sljedeći korak, glavu gore!

    7. Septembra 2025.1 Min Read

    Košarkaška reprezentacija Bosne i Hercegovine poražena je od Poljske sa 80:72 u osmini finala Evropskog…

    Pao dogovor u Cazinu? SDA izbačena iz vlasti, Šuhret Fazlić novi premijer Vlade USK

    7. Septembra 2025.

    Bećiragić: Sitinice su odlučile, jedan skok, jedan “glup” faul…

    7. Septembra 2025.

    Dva vitamina koja pridonose dugovječnosti

    7. Septembra 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.