Promjena proizvođača opreme Adidasa kao partnera njemačke nogometne reprezentacije u korist američkog Nikea izazvala je u petak velike reakcije u Njemačkoj, čak i u redovima vlasti gdje se osuđuje nedostatak domoljublja, piše AFP.
Njemački nogometni savez (DFB) izazvao je pravi potres objavivši u četvrtak partnerstvo s američkim Nikeom za razdoblje od 2027. do 2034. godine, čime je prekinuto više od 70 godina vjernosti bavarskoj kompaniji Adidas. Najava dolazi manje od tri mjeseca prije početka Evropskog prvenstva, koje će se od 14. juna do 14. jula održati u Njemačkoj.
“Teško mogu zamisliti njemački dres bez tri pruge njemačkog brenda Adidas”, reagovao je ministar privrede i vicekancelar Robert Habeck. “Adidas i crno-crveno-žuta, boje njemačke zastave, za mene su oduvijek bile nerazdvojne, kao dio njemačkog identiteta. Cijenio bih malo više lokalnog patriotizma”, dodao je.
Razočaranje je izrazio i ministar zdravstva, socijaldemokrat Karl Lauterbach. Odabir američke kompanije za opremanje njemačke reprezentacije smatra pogreškom, objavio je na X-u (bivšem Twitteru), žaleći što “trgovina uništava dio domovine i tradicije”.
“Njemački nogomet uvijek je bio dio njemačke privredne historije. Reprezentacija koja je igrala s tri pruge, bilo je jasno kao što je lopta okrugla, a utakmica traje 90 minuta”, rekao je Markus Söder, predsjednik vlade Bavarske, regije u južnoj Njemačkoj u kojoj je i sjedište Adidasa.
“Ovo je zbog novca”, kritikuje utjecajni magazin Der Spiegel dok nepotvrđeni medijski napisi govore o ugovoru vrijednom 100 miliona eura godišnje. Popularne novine Bild bile su jedne od rijetkih u petak koje su odobrile dogovor, ističući finansijske poteškoće DFB-a. “Tradicija ne plaća račune”, naveo je Bild.
DFB je već predvidio negativne reakcije.
“Razumijemo svaku emociju. Raskid s Adidasom nas ne ostavlja hladnima, ali Nike je iznio daleko najbolju ekonomsku ponudu”, objavio je DFB na X-u nekoliko sati nakon objave ugovora. Uz ugovor s Nikeom, DFB je najavio i ugovor s platformom TikTok koju je razvila kineska kompanija ByteDance, a koja će postati “zvanični partner za zabavu” muške reprezentacije.
Ova objava predstavlja šok za Adidas sedam dana nakon predstavljanja kolekcije dresova za Euro, uključujući i onaj s prijelazom ružičaste i ljubičaste boje koji je izazvao veliku reakciju u zemlji, ističe dnevnik Süddeutsche Zeitung.
“Nevjerovatno, reprezentacija pripada Adidasu, neshvatljivo je da možemo izabrati američkog velikana umjesto nje”, samo se neki od komentara neutješnih i ljutitih obožavaoca na društvenim mrežama.
Šef Nikea John Donahoe rekao je u četvrtak da je “duboko počašćen” što je njegova kompanija odabrana.
(Vijesti.ba)