OpenAI je predstavio ChatGPT Atlas, dugo očekivani web preglednik pokretan vještačkom inteligencijom, izgrađen oko svog popularnog chatbota, kao direktan izazov dominaciji Google Chromea.
Ovo predstavlja najnoviji potez OpenAI-a da iskoristi 800 miliona aktivnih korisnika ChatGPT-a sedmično, šireći se na više aspekata online života korisnika prikupljanjem podataka o ponašanju potrošača u preglednicima. To bi moglo ubrzati širi prelazak ka pretraživanju zasnovanom na AI-u, jer se korisnici sve više okreću konverzacijskim alatima koji sintetiziraju informacije umjesto da se oslanjaju na tradicionalne rezultate pretrage po ključnim riječima, što pojačava konkurenciju između OpenAI-a i Googlea.
Dionice Alphabeta (GOOGL.O), vlasnika preglednika Chrome, pale su za 1.8 posto, piše Reuters.
Reuters je ranije saopćio o planiranom lansiranju preglednika od OpenAI-a. Atlas je najnoviji učesnik u već prenatrpanom polju AI preglednika, koje uključuje Comet od Perplexityja, Brave Browser i Neon od Opere, dok kompanije žure da integriraju alate koji mogu sažeti stranice, popunjavati obrasce i pisati kod kako bi privukle korisnike.
Atlas omogućava korisnicima da otvore ChatGPT bočnu traku u bilo kojem prozoru kako bi saželi sadržaj, uporedili proizvode ili analizirali podatke s bilo koje stranice. U agentskom režimu, koji je sada dostupan pretplatnicima, ChatGPT može komunicirati sa web stranicama u ime korisnika, obavljajući zadatke od početka do kraja, poput istraživanja i kupovine za putovanje. U demonstraciji u utorak, OpenAI-ovi programeri pokazali su kako ChatGPT može pronaći online recept i zatim automatski kupiti sve sastojke. Agent je posjetio stranicu Instacart i dodao potrebne namirnice u korpu, a zadatak je trajao nekoliko minuta.
Preglednik je sada dostupan globalno na Appleovom macOS-u. Verzije za Windows, iOS i Android bit će objavljene naknadno. Pod vodstvom Sama Altmana, OpenAI je uzdrmao tehnološku industriju lansiranjem ChatGPT-a krajem 2022. godine. Nakon početnog uspjeha, kompanija se suočila sa snažnom konkurencijom od Googlea i startupa Anthropic, te traži nove oblasti za rast.
Google je, u međuvremenu, razvijao načine da se prilagodi promjenama u ponašanju korisnika pri pretraživanju od pojave ChatGPT-a. Ovisno o upitu, svaki rezultat Google pretrage sada može prikazati AI pregled, odnosno AI režim, uz tradicionalne linkove, nudeći iskustvo slično chatbotu. Prošlog mjeseca, Google je integrirao svoj Gemini AI model u Chrome za korisnike u SAD-u, s planovima da Gemini dovede i na iOS verziju Chrome aplikacije.
U korist Googlea, savezni sudija je u septembru presudio da Google ne mora prodati preglednik Chrome. Sudija Amit Mehta rekao je da Google može nastaviti plaćati partnerima za promociju svoje tražilice, ističući da velika ulaganja u generativnu AI tehnologiju od velikih tehnoloških kompanija i startupa sada ugrožavaju tradicionalno pretraživanje, čineći takve isplate prihvatljivijima.
Uprkos rastućoj konkurenciji, Google Chrome je zadržao svoju dominaciju, sa 71,9 posto udjela na globalnom tržištu preglednika u septembru, prema podacima StatCountera. Ipak, analitičari smatraju da novi preglednik od OpenAI-a može donijeti svježu konkurenciju u borbi za oglasne prihode.
– Integracija chata u preglednik je uvod u to da OpenAI počne prodavati oglase, što do sada još nije učinio. Kada OpenAI počne prodavati oglase, to bi moglo oduzeti značajan dio prihoda od oglašavanja putem pretrage Googleu, koji ima oko 90 posto tog tržišnog udjela – rekao je Gil Luria, analitičar u D.A. Davidson.
(Vijesti.ba / FENA)