Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Tajland želi trku formule 1 u Bangkoku od 2028.

    18. Juna 2025.

    Kicker proglasio Vasilja trećim najboljim golmanom Bundeslige

    18. Juna 2025.

    Krompir i luk vam probadaju duplo brže zbog jedne navike

    18. Juna 2025.

    Postignut dogovor: Igor Janković ostaje trener Slobode

    18. Juna 2025.

    Meta donosi reklame na WhatsApp

    18. Juna 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Magazin»Plati i idi: Kako se razvijaju samouslužni biznisi bez osoblja?
    Magazin

    Plati i idi: Kako se razvijaju samouslužni biznisi bez osoblja?

    18. Juna 2025.3 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email


    Zamislite radnju bez prodavača, kafić bez konobara, autopraonicu bez radnika.

    U sve većem broju zemalja, pa i u Bosni i Hercegovini, koncept „plati i idi“ (eng. self-service model) postaje poslovni model budućnosti. Vođen tehnološkim napretkom i promjenama u ponašanju potrošača, ovaj pristup omogućava korisnicima da sami obave kupovinu ili uslugu – brzo, jednostavno i bez direktnog kontakta s osobljem.

    I dok jedni ovakav model vide kao praktično rješenje koje štedi vrijeme i novac, drugi ga smatraju prijetnjom tradicionalnom tržištu rada. Šta, zapravo, znači “plati i idi” biznis? Ko ga pokreće i gdje su najveće šanse za rast?

    Nova generacija biznisa: bez osoblja, ali ne i bez korisnika

    Model samouslužnog poslovanja omogućava korisnicima da:

    • uđu u prostor koristeći mobilni telefon ili karticu,
    • samostalno izvrše kupovinu ili korištenje usluge,
    • plate putem digitalne platforme,
    • izađu bez potrebe za kontaktom s osobljem.

    Najčešći primjeri u regiji uključuju:

    • Samouslužne praonice automobila i veša,
    • Mini markete otvorene 0–24 s digitalnim kasama,
    • Vending mašine za gotova jela, kafu ili čak telefone,
    • Samouslužne teretane i coworking prostori s pristupom putem aplikacije,
    • Kioske sa zdravom hranom na benzinskim pumpama ili aerodromima.

    Prednosti ovog modela: zašto sve više ljudi investira u ovakve biznise?

    • Niski operativni troškovi – nema plata, noćnih smjena ni klasičnih HR problema.
    • Dostupnost 24/7 – korisnici mogu koristiti usluge kad im odgovara.
    • Skalabilnost – jednom postavljen sistem može se lako replicirati na više lokacija.
    • Manji rizik od krađe – nadzorni sistemi i pristup putem aplikacija nude sigurnost.

    Ima li mjesta za ‘plati i idi’ model u Bosni i Hercegovini?

    Odgovor je – da, ali sa specifičnostima. U BiH već postoji nekoliko uspješnih primjera:

    • Samouslužne autopraonice postale su standard u većim gradovima.
    • U Sarajevu i Banjoj Luci se pojavljuju automatizovani coffee spotovi.

    Međutim, prepreke nisu zanemarive:

    • Nerazvijenost digitalne infrastrukture u manjim sredinama,
    • Nepovjerenje korisnika u automatizovane sisteme,
    • Zakonodavne nejasnoće oko fiskalizacije i poreskih propisa za ovakve oblike rada.

    Ko može pokrenuti ovakav biznis i kako?

    Idealni kandidati za “plati i idi” modele su:

    • Tehnološki pismeni investitori,
    • Ljudi sa znanjem iz automatizacije i e-trgovine,
    • Mladi preduzetnici koji traže pasivan prihod ili žele poslovni model koji ne zahtijeva stalnu fizičku prisutnost.

    Pokretanje ovakvog biznisa zahtijeva:

    • Investiciju u opremu i softver (kontrolni sistem, kamere, digitalne brave),
    • Dobar pravni i poreski okvir,
    • Lokaciju s dobrom frekvencijom korisnika.

    Posao budućnosti ili samo prolazni trend?

    „Plati i idi“ modeli poslovanja nisu samo trend – oni su odgovor na sve brži način života, manjak radne snage i promjenu u navikama kupaca. Iako još uvijek u povoju u Bosni i Hercegovini, potencijal za rast je ogroman, posebno ako se kombinuje s lokalnim potrebama i tehnološkim inovacijama.

    Za poduzetnike koji razmišljaju izvan okvira, ovo bi mogao biti idealan trenutak da zakorače u potpuno novu formu biznisa – onu koja radi čak i kad vi ne radite.

    (Vijesti.ba)

    Možda vas zanima

    Krompir i luk vam probadaju duplo brže zbog jedne navike

    18. Juna 2025.

    Meta donosi reklame na WhatsApp

    18. Juna 2025.

    Muškarac (80) vozio automobil niz Španske stepenice

    18. Juna 2025.
    Najnovije
    Sport

    Tajland želi trku formule 1 u Bangkoku od 2028.

    18. Juna 2025.2 Mins Read

    Vlada Tajlanda zvanično je danas odobrila kandidaturu za organizaciju prve Velike nagrade Formule 1 u…

    Kicker proglasio Vasilja trećim najboljim golmanom Bundeslige

    18. Juna 2025.

    Krompir i luk vam probadaju duplo brže zbog jedne navike

    18. Juna 2025.

    Postignut dogovor: Igor Janković ostaje trener Slobode

    18. Juna 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.