Close Menu
BuzimPress.ba

    Pretplatite se na ažuriranja

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    What's Hot

    Dinamo pravi transfer kakav mnogi na Balkanu mogu samo sanjati

    23. Maja 2025.

    Amar Gile u Kaknju 24. maja, zadnji kontingent karata u prodaji

    23. Maja 2025.

    Dok ga krajiški političari prozivaju, Ramo Isak objavio novi snimak iz helikoptera (VIDEO)

    23. Maja 2025.

    Fudbaler Vojvodine o Kupu Srbije: Politička priča

    23. Maja 2025.

    Tom Cruise postao viralan zbog načina na koji jede kokice

    23. Maja 2025.
    Facebook Instagram YouTube WhatsApp TikTok RSS
    BuzimPress.baBuzimPress.ba
    • Marketing
    • Kontakt
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube WhatsApp RSS
    NAJNOVIJE
    • Naslovna
    • Bužim
    • Unsko-sanski kanton
    • Sport
    • Bosna i Hercegovina
    • Magazin
    BuzimPress.ba
    Home»Bosna i Hercegovina»‘Razlog za bojkot kupovine itekako postoji, trgovci svjesno dižu cijene namirnica bez kojih se ne može’
    Bosna i Hercegovina

    ‘Razlog za bojkot kupovine itekako postoji, trgovci svjesno dižu cijene namirnica bez kojih se ne može’

    28. Januara 2025.3 Mins Read
    Podijeli
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email

    Iako su se poslodavci već dobro ugradili u sva inflatorna povećanja i dalje im to nije dovoljno, navode iz Saveza samostalnih sindikata BiH

    Nakon jednodnevnog bojkota kupovine u Hrvatskoj, organiziranog u petak, slična akcija putem društvenih mreža je najavljena i u Bosni i Hercegovini i to za 31. januar.

    Za ovakav vid građanskog bunta, zbog pravog divljanja cijena, itekako postoje razlozi, potvrđuju za Raport iz Kluba potrošača Tuzlanskog kantona, jednog od referentnih udruženja koja brinu o pravima potrošača u BiH.

    Razlog za brigu

    “Razloga za brigu ima i za neku vrstu bojkota postoji razlog.

    To je na neki način opomena trgovcima da se presaberu i shvate da je svaki potrošač bitan i da je to opomena zbog njihovog konstantnog dizanja cijena”, naglašava za Raport Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača Tuzla.

    Primjećuje da je veoma interesantno da konstantan rast cijena bilježe prije svega prehrambene namirnice, znači ono bez čega građani ne mogu, a da razlog za taj rast nisu samo povećanje cijena energenata i drugih sirovina na svjetskom tržištu.

    S druge stane, bijela tehnika, odjeća, obuća… prodaju se po povoljniijm cijenama, odnosno, riječ je o proizvodima čije cijene ne rastu, a za koje se čak mogu ostvariti popusti kupovinom za gotovinu ili beneficije plaćanjem na rate.

    “Naši trgovci, kao i oni u regionu, orijentirali su se na to da povećaju prevashodno cijene za proizvode koji su nužni.

    Bez dileme, imaju jako dobru zaradu. Radila sam u industriji, na izradi kalkulacija i znam kako to funkcionira”, kaže Bulić, potvrđujući da trgovci vrlo svjesno povećavaju cijene takvih proizvoda.

    Adis Kečo, šef stručne službe Saveza samostalnih sindikata BiH (SSS BiH), podržava najavljenu akciju jednodnevnog bojkota.

    Za razlog je, kaže, dovoljno pogledati da mjesečna potrošačka korpa, koju je izračunao SSS BiH, prelazi cifru od 3.000 KM i da je ne mogu pokriti niti dvije prosječne plaće.

    Ogromna dobit

    “Imamo potrebu istaći da su cijene nekih od osnovnih namirnica, koje čine više od 40 posto potrošačke korpe, povećane i do 100 posto, kao što je slučaj sa mesom i pekarskim proizvodima”, tvrdi Kečo.

    Naglašava da su poslodavci u prošloj godini imali prijavljenu dobit od oko 5,7 milijardi KM, u 2024. i oko šest milijardi KM, pa “iako su se već dobro ugradili u sva inflatorna povećanja i dalje im to nije dovoljno”.

    “Posebno nas brinu najave novih poskupljenja zbog povećanja minimalne plaće u Federaciji BiH, čime bi se istopili efekti tog povećanja”, kaže Kečo.

    Također ističe da iza najavljenog bojkota ne mora stajati nikakva institucija, već da je to više stvar pojedinca nego organizacije.

    “Pitanje odziva je na pojedincu, a provedene ankete pokazuju da će više od 90 posto građana podržati bojkot.

    To neće uraditi jedino oni koji su ostvarili enormnu dobit. Njima je nebitno da li hljeb košta jednu, tri ili sedam KM.

    S druge strane, nadležni bi konačno trebali početi reformu legislative koja tretira zaštitu potrošača. U suprotnom, očekuje nas sve veći rast cijena”, rekao je Kečo.

    Kakvi će biti efekti?

    Ipak, Bulić je skeptična u pogledu efekata najavljene akcije, jer smatra da će mnogi ili dan ranije ili kasnije nadoknaditi ono što su u petak “propustili” kupiti.

    “Jako sam dugo u Udruženju potrošača. Imali smo i ranije slične akcije koje nisu dale previše efekta.

    Jednostavno, mislim da nismo navikli da budemo racionalni, jer i pored skupoće i svakodnevnog rasta cijena, gomilamo zalihe i često mnogo toga bacamo”, kaže Bulić.

    Možda vas zanima

    Bjegunac Nenad Stevandić šokirao izjavama o graničnim prijelazima u BiH

    22. Maja 2025.

    Da li nas očekuje pad cijena i ostalih proizvoda?

    22. Maja 2025.

    Dodik ostaje usamljen, Erdoan je zvao Vučića

    22. Maja 2025.
    Najnovije
    Sport

    Dinamo pravi transfer kakav mnogi na Balkanu mogu samo sanjati

    23. Maja 2025.1 Min Read

    Fabrizio Romano javlja da će “Modri” inkasirati ozbiljan iznos od prodaje veziste Martina Baturine. Hrvatski…

    Amar Gile u Kaknju 24. maja, zadnji kontingent karata u prodaji

    23. Maja 2025.

    Dok ga krajiški političari prozivaju, Ramo Isak objavio novi snimak iz helikoptera (VIDEO)

    23. Maja 2025.

    Fudbaler Vojvodine o Kupu Srbije: Politička priča

    23. Maja 2025.
    Društvene mreže
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    • YouTube
    • Vimeo

    Pretplati se

    Dobijte najnovije kreativne vijesti iz BuzimPress.ba o vijestima iz Bužima, politici i još mnogo toga!

    BuzimPress.ba
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Naslovna
    • Uslovi korištenja
    • Kontakt
    © 2025 BuzimPress.ba. Designed by HAJ CODE d.o.o..

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.