Evropski kupci više ne mogu konfigurisati i poručiti nove primjerke Modela S i X po željenim specifikacijama.
Umjesto toga, ovi modeli će se ubuduće prodavati isključivo iz ograničenih postojećih zaliha.
Ova odluka dolazi nakon što je kompanija Tesla već ranije ukinula proizvodnju za tržišta sa volanom na desnoj strani, kao i za kinesko tržište.
Na evropskim web stranicama Tesle uklonjen je konfigurator za naručivanje novih vozila, pa je jedina opcija kupovina iz lagera. Već 2023. godine Tesla je obustavila proizvodnju verzija s volanom na desnoj strani, a ranije tokom 2025. potpuno su prestali da nude Model S i X u Kini. Time su jedina velika preostala tržišta bila Evropa i Sjeverna Amerika.
SAD i Kanada ostaju tržišta
Sada, kada je i Evropa otpala, Sjedinjene Američke Države i Kanada ostaju jedina značajna tržišta na kojima su ova dva modela još dostupna – ali pitanje je koliko još dugo.
Ironično, kompanija je početkom godine osvježila S i X sa novim višebojnim ambijentalnim osvetljenjem i nekoliko manjih estetskih izmena, ali je istovremeno povećala cijene, što je izazvalo nezadovoljstvo među fanovima brenda.
Teslina njemačka stranica trenutno preusmjerava korisnike direktno na listu vozila iz zaliha – ali za Model S trenutno uopšte nema dostupnih primjeraka u Nemačkoj.
Iako se obično osvježenja modela koriste kao način da se privuku novi kupci, u ovom slučaju teško je povjerovati da će to donijeti rezultate, jer je jasno da je Tesla faktički odustala od Evrope kad je riječ o ova dva modela.
Kupci svjesni situacije
Kupci su toga svjesni, a brojke to jasno potvrđuju. Već neko vrijeme, Tesla grupiše Model S i X sa Cybertruckom i teretnim modelom Semi u kategoriju “Ostali modeli” unutar kvartalnih izveštaja o proizvodnji i isporukama.
Tokom prve polovine 2025, iz te kategorije isporučeno je samo 23.275 vozila, dok su Model 3 i Model Y zajedno ostvarili gotovo 700.000 isporuka širom sveta.
Sve ovo jasno ukazuje na to da se Model S i Model X bliže kraju svog puta.
Sa skoro nepostojećim prisustvom na tržištu, minimalnim unapređenjima i drastično manjom potražnjom, dejluje da je samo pitanje vremena kada će Tesla i zvanično obustaviti njihovu proizvodnju.
Dodatni udarac za Model X jeste i nedavno lansiranje Modela Y sa tri reda sjedišta u Kini, koji je znatno pristupačniji, a funkcionalno zadovoljava potrebe prosječnog kupca.
S druge strane, Model S, koji je svojevremeno bio perjanica brenda, danas je postao nišni proizvod bez jasne svrhe na tržištu koje Tesla sve više usmgerava ka masovnoj i pristupačnijoj mobilnosti.
(Vijesti.ba)