Juliette Binoche preuzima predsjedavanje žirijem od Grete Gerwig, prvi put u šest decenija da žena nasljeđuje ženu, a počasna Zlatna palma odlazi u ruke Robertu De Niru, kao svojevrsna zahvalnica za njegovu trajnu prisutnost u filmskoj mitologiji.
Među debijima, epskim blockbusterima i potencijalnim oskarovskim darlingima, jedan naslov već sada dominira festivalskim šapatima, kako na krovovima hotela Martinez, tako i na Instagramu.
Među brojnim velikim imenima u službenoj selekciji Cannesa, jedan naslov neprimjetno se izdigao iznad ostalih i to bez nametljivosti. The Phoenician Scheme, nova ekstravaganca Wesa Andersona, stilizirana do posljednjeg atoma, donosi krvavu kriminalističku operetu razvučenu između pustinja, okeana i kukuruznih polja.
Benicio del Toro igra tajkuna s očima u prošlosti, dok mu nasljednicu tumači Mia Threapleton, kći Kate Winslet, čime film poigrava s idejom nasljeđa i pred kamerom i iza nje. U glumačkoj postavi: Scarlett Johansson, Michael Cera, Tom Hanks, Riz Ahmed, Charlotte Gainsbourg, Willem Dafoe…
Na društvenim mrežama već se dijeli kao “najkompletniji Anderson u deceniji“. Estetizirano nasilje, nostalgična melanholija i trenirana glumačka preciznost — The Phoenician Scheme nije tek još jedan favorit festivala, već komad Andersonove lične mitologije.
(Vijesti.ba)