U svijetu u kojem su digitalne platforme postale glavna pozornica savremenog društva, zanimanja koja su prije svega desetak godina bila nezamisliva sada se pozicioniraju kao ozbiljne karijere.
Jedan od najzanimljivijih primjera dolazi iz Južne Koreje, gdje su škole koje obučavaju tinejdžere kako da postanu influenceri postale institucionalizovana realnost – a samo zanimanje „influencer“ dobilo je zvaničan status.
Digitalna scena Južne Koreje: Zemlja tehnologije i inovacija
Južna Koreja je jedna od tehnološki najnaprednijih zemalja na svijetu, s izuzetno razvijenom internetskom infrastrukturom i visokim procentom korisnika društvenih mreža među mladima. U tom kontekstu, nije iznenađujuće što se zanimanje influencera – osobe koja putem društvenih mreža utiče na javnost i tržište – razvilo do nivoa na kojem zahtijeva formalnu edukaciju.
Prema podacima korejskog Ministarstva za obrazovanje i korejskih obrazovnih portala, sve je veći broj privatnih akademija i specijalizovanih škola koje nude obuku za buduće influensere. Jedan od poznatijih primjera je “Korea Creator Academy”, koja nudi kurseve za mlade ljude koji žele postati YouTuberi, TikTok kreatori ili Instagram influenceri. U ovim školama polaznici uče osnove javnog nastupa, snimanja i montaže videa, storytellinga, osnova marketinga i rada s publikom.
Od hobija do profesije
Prema istraživanju koje je objavila korejska televizijska kuća SBS, zanimanje YouTubera je već nekoliko godina zaredom među najpoželjnijim poslovima kod osnovaca i srednjoškolaca u Južnoj Koreji, nadmašujući tradicionalne profesije poput ljekara, inžinjera ili profesora.
Upravo zbog tog interesovanja, južnokorejska vlada je uvela podršku razvoju tzv. “kreativne ekonomije”, u okviru koje se i zanimanje influencera tretira kao legitimna profesija, sa svim pripadajućim aspektima – od edukacije, pa do podrške za samozapošljavanje.
Postoje čak i akreditovani obrazovni programi u sklopu srednjih škola i univerziteta koji nude smjerove poput “digitalni sadržaj i komunikacija”, gdje se budući influenceri uče kako da vode vlastiti brend na mrežama, sarađuju s kompanijama i razumiju digitalnu ekonomiju.
Etički izazovi i društveni utjecaj
Iako je ovaj trend u Južnoj Koreji generalno prihvaćen, postoje i kritike, posebno u pogledu etike, privatnosti, psihološkog pritiska i površnosti koju influencer kultura može promovirati. Ipak, zagovornici digitalnog obrazovanja tvrde da je bolje mladima omogućiti strukturirano i profesionalno okruženje za učenje, nego ih prepuštati nesigurnim DIY (uradi sam) metodama, koje često vode do burnouta ili neuspjeha.
Šta Južna Koreja može naučiti druge zemlje?
Ovaj model obrazovanja može poslužiti kao primjer i za druge zemlje, uključujući Bosnu i Hercegovinu, gdje mladi već aktivno učestvuju na društvenim mrežama, ali bez institucionalne podrške ili formalnog obrazovanja o digitalnom sadržaju i njegovom poslovnom potencijalu.
U vremenu kada se tržište rada rapidno mijenja, a digitalne vještine postaju sve važnije, Južna Koreja pokazuje da je moguće prilagoditi obrazovni sistem savremenim izazovima i ponuditi mladima priliku da na pametan, odgovoran i profesionalan način grade karijeru u online prostoru.
Biti influenser više nije samo hobi. U Južnoj Koreji, to je profesija koja zahtijeva znanje, strategiju i odgovornost – i za to se danas mladi školuju. U vremenu kada sadržaj postaje valuta, a pažnja najvrijedniji resurs, možda nije loše da se i druge zemlje zapitaju: da li pratimo tempo budućnosti?
(Vijesti.ba)