Veliki broj obrtnika, ugostitelja i samostalnih trgovaca okupio se u petak, 27. juna, ispred zgrade općine Velika Kladuša kako bi izrazili nezadovoljstvo visokim računima za cijene odvoza komunalnog otpada.
Organizator ovog okupljanja bila je Obrtnička komora USK, a u vrijeme dok se održavao protestni skup odvijala se sjednica Općinskog vijeća Velike Kladuše.
“Nakon što je došlo do povećanja cijena za odvoz komunalnog otpada, našim članovima stigli su i računi koji su za tri, pa i više puta uvećani u odnosu na ranije stanje. Mali privrednici se ionako nalaze u teškoj situaciji, a ovo je još jedan udar na njihovo poslovanje i mi tražimo od Općinskog vijeća da promijeni način obračuna cijena“, kaže Enes Arapović, predsjednik pomenute komore.
Prema njegovim riječima, sporno je što se usluge odvoza smeća odnedavno obračunavaju u odnosu na kvadraturu poslovnih prostora, što je u značajnoj mjeri poskupjelo usluge, a mnogim obrtnicima, ugostiteljima i trgovcima uručeni su mjesečni računi od preko 120 maraka.
“Naš prijedlog je da se za naše članove odvoz smeća naplaćuje paušalno, kao za domaćinstva ili eventualno po količini smeća. Jednoglasan je stav da pristigle račune nećemo platiti jer je riječ o diskriminaciji“, smatra Arapović.
Općinsko vijeće Velika Kladuša je prije nešto više od mjesec dana donijelo odluku da nova cijena za odvoz komunalnog otpada iznosi 16 maraka za domaćinstva, umjesto dosadašnjih 8.30 maraka. Paušal za odvoz komunalnog otpada za privredne subjekte sada iznosi 29.25 maraka, dok je naknada za deponovanje podijeljena u sedam kategorija razvrstanih po vrstama djelatnosti i kvadraturi.
Predlagač ove odluke, preduzeće “Komunalije“, koje inače vrši tu vrstu usluga, navelo je kako je porast cijene uzrokovan, pored ostalog, rastom minimalne plate i kontinuiranog rasta troškova poslovanja.
U tom preduzeću su naveli potrebu obnavljanja voznog parka jer zastarjelost vozila kojima se prikuplja otpad, veliki broj korisnika obuhvaćenih uslugom, te težina posla koji se obavlja bez obzira na vremenske uslove otežavaju svakodnevni rad preduzeća. Posebno su izrazili potrebu poboljšanja uslova rada i boljeg nagrađivanja radnika, a za sve to neophodno je bilo povećanje cijena usluga, pišu Nezavisne Novine.