Uvrštavanje u mapu Transevropske prometne mreže (TEN-T mreže) jedan je od osnovnih preduvjeta za revitalizaciju Unske pruge, pa se postavlja pitanje zašto nije i hoće li u narednom periodu ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto poduzeti aktivnosti na tom pravcu, kazao je zastupnik SDP-a u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine Albin Muslić.
On je istakao da je prije godinu dobio odgovor od Forte da je Unska pruga jedan od prioriteta rada Ministarstva komunikacija i prometa BiH i da će biti urađena studija opravdanosti, ali ni nakon godinu nije upoznat da je Ministarstvo išta konkretno uradilo.
– Ministar Forto je na Samitu o povezivanju održanom u Budvi potpisao dokument o unapređenju mapa TEN-T mreže gdje je uvrštena pruga Čapljina-Trebinje-Nikšić-Podgorica, a nije uvrštena Unska pruga. Postavljam pitanje ministru zašto nije uvrštena na Transevropsku prometnu mrežu, koja je jedan od osnovnih preduvjeta za revitalizaciju Unske pruge, koja je izuzetno značajna za nas, i hoće li ministar u narednom periodu poduzeti aktivnosti kako bi se Unska pruga, kao jedan od vitalnih pravaca, stavila na ovu mapu – naglasio je Muslić u svom zastupničkom pitanju upućenom Forti prije nekoliko dana.
Ovaj samit u Budvi održan je 2023. godine i tada je poručeno da unos pravaca u evropske koridore otvara mogućnost evropskih fondova za realizaciju.
Muslić je za Faktor pojasnio da je TEN-T mreža preduvjet da se ide u fazu ozbiljnijeg ulaganja u revitalizaciju Unske pruge.
– Ona je revitalizirana do Bihaća ka Bosanskom Novom, a od Bihaća ka Kninu, koji je u Hrvatskoj, je u zapuštenom stanju. Ima tu još jedno pitanje. Na nekoliko mjesta prolazi državnom granicom između BiH i Hrvatske i to se pitanje može riješiti sporazumom između dvije države, što nije neuobičajeno. Stvar je postojanja političke volje – rekao je Muslić.
Forto je prošle godine, kada je govorio o Unskoj prugi, naveo da treba sa Hrvatskom uraditi studiju opravdanosti revitalizacije ove pruge i da očekuje da će do kraja te 2024. godine imati odobrena sredstva i započeti rad na izradi studije.
– I tada se pravdalo da nije bilo budžeta institucija BiH. A studija opravdanosti se upravo može uraditi iz evropskih fondova. Uz malo političke volje i rada pruga se može staviti u funkciju. Njen je višestruki značaj jer ona stvara uvjete i za novo zapošljavanje, a koristilo bi i u turističkom smislu – zaključio je Muslić.
Od Ministarstva komunikacija i prometa BiH zatražili smo pojašnjenje da li je uvrštavanje na mapu TEN-T mreže preduvjet za projekat obnove Unske pruge, ako jeste od čega ovisi njeno uvrštavanje, te postoje li procjene koje bi godine mogla početi i eventualno završiti revitalizacija Unske pruge.
Odgovor ni ovaj put, barem zasad, nismo dobili.