Dok se građani Bosne i Hercegovine suočavaju s brojnim ekonomskim izazovima, državne institucije nastavljaju s milionskim troškovima za luksuznije nabavke i svakodnevne potrepštine.
Služba za zajedničke poslove institucija Bosne i Hercegovine objavila je javni poziv za nabavku i postavljanje tekstilnih podnih obloga, itisiona, staza i slaganog tepisona.
Poziv je objavljen za potrebe Službe za zajedničke poslove institucija Bosne i Hercegovine, a vrijednost ugovora je 85.300 KM bez PDV-a. S uračunatim PDV-om vlast će za nove itisone izdvojiti 99.801 KM.
No, Služba za zajedničke poslove, što je pokazao plan javnih nabavki za nabavku toalet papira i toaletnih ubrusa izdvojit će s PDV -om čak 300.000 KM. Ugovor iznosi 256.410 na godinu dana. Ranije se odnosio ugovor na dvije godine, tačnije 24 mjeseca. Ovoga puta, prema planu se navode 12 mjeseci.
Ali, tu nije kraj. Ide se i u nabavku mesa. Poslije mesa, potreban je papir. Ukupno se izdvaja 404.000 KM. Za nabavku purećeg mesa 170.940 KM, svinjskog 13.675 KM, za nabavku svježeg pilećeg mesa 188.034. 22 KM. S uračunatim PDV-om tačno 404.616 maraka.
Osim toga, zakup parking prostora budžetske korisnike koštat će 170.940 20, nabavka slastičarskih proizvoda s PDV-om 114.999 KM
Ide se i korak dalje. Ništa se ne prepušta slučaju. Za usluge reparacije kožnih fotelja u kabinetima daje se 5.981 KM bez PDV-a.
Čak se za vreće za smeće daje 47.008 KM. I to sve plaća narod.
Dok se budžet puni novcem poreskih obveznika, javnost sve češće postavlja pitanje prioriteta u trošenju tih sredstava.
Transparentnost i odgovornost prema građanima moraju biti temelj svakog troška iz državne kase – jer, u konačnici, svaki račun plaća upravo narod.