Kampanja je izazvala ogroman val bijesa zbog upotrebe kontroverznih slika koje upućuju na osjetljiva pitanja.
Zara je rekla da je središnji fokus njene kampanje, pod nazivom “Jakna”, vježba koncentriranog dizajna koja ima za cilj pokazati svestranost odjeće.
Međutim, promotivne slike izazvale su oštre kritike zbog korištenja uznemirujućih slika, uključujući ono što se čini da su tijela umotana, što podsjeća na tradicionalnu muslimansku odjeću za preminule.
Kampanja također sadrži kamenje, ruševine i kartonski izrez koji nalikuje karti Palestine.
Provokativne slike izazvale su pretežno negativan odgovor, posebno od pojedinaca koji su nekada bili lojalni kupci brenda.
Komentatori su izrazili šok, zaprepaštenost i bijes zbog onoga što su smatrali očitim pokušajem korištenja osjetljivih političkih pitanja u marketinške svrhe.
“Čeljust mi je pala vidjevši ovo. Bojkot za život. Vi ste odvratni demoni. Ne mogu vjerovati u šta gledam”, napisao je korisnik društvenih medija.
Drugi je rekao: “Mislite li da je 20.000 ljudi ubijeno, a normalno je da njihovu smrt koristite kao marketinšku metodu? Nemoj izaći i reći da nisi htio… odvratno.”
“Ovo je odvratno!! Takva sramota!! Napravili ste kampanju zasnovanu na genocidu koji se dogodio u Gazi. Nevini ljudi umiru!!” dodao je korisnik društvenih medija.
Kontroverza je dovela do toga da je značajan broj ljudi pozvao na bojkot Zare, brenda koji ranije nije bio povezan sa podrškom izraelske okupacije.
Platforme društvenih medija preplavljene su hashtagovima koji pozivaju potrošače da preispitaju svoju lojalnost brendu, što rezultira potencijalnom dugoročnom štetom reputaciji Zare.
Do sada Zara nije izdala javni odgovor ili izjavu u vezi sa kontroverzom.
Za kampanju su stigle osude i iz BiH.
“Dozvoljavam sebi da procijenim da su ili beskrajno glupi ili beskrajno bolesni sa ovom postavkom. Pokušali su napraviti “atelje” ali većinu ljudi na planeti, pa i mene ovo podsjeća na genocid u Gazi.
Meni su na bojkot listi odnedavno radi izrabljivanja radnica, a ovo je kraj izazvan ili idiotizmom i sljepilom ili namjernom vizualnom provokacijom radi marketinga. Brendovi koji su Inditexovi su Zara, M. Dutty, Bershka, Pull&Bear i Stradivarius. Znači, sve je ista kompanija, samo druga etiketa razvrstana prema kupovnoj moći. Pa-pa”, objavila je na Facebooku Nejra Latić Hulušić, rediteljka i kolumnistica.
Aida Redžepagić, fotografkinja, prozvala je Zaru na Facebooku, uz poruku da se ovdje ne radi o modi. “Ovako izgleda potpuni izostanak empatije i zlo u najčistijem obliku”, poručila je Redžepagić.
(Vijesti.ba)