Naime, u novoj istrazi koju je proveo potrošački portal Which? u saradnji sa kompanijom Hexiosec analizirano je 20 popularnih aplikacija iz oblasti društvenih mreža, onlajn-kupovine, fitnesa i pametne kuće, kako bi se utvrdilo koje aplikacije „jedu“ podatke korisnika.
Među njima su se našle aplikacije kao što su WhatsApp, Facebook, TikTok, Instagram, Amazon, AliExpress, Ring Doorbell i Strava – koje su zajedno preuzete više od 28 milijardi puta širom svijeta.
Urednik portala Which? je istakao:
„Milioni nas svakodnevno koristimo aplikacije za sve – od praćenja zdravlja i kondicije do onlajn-kupovine. Iako mnoge djeluju kao da su besplatne, naše istraživanje je pokazalo da ih korisnici zapravo ‘plaćaju’ svojim podacima.“
Analiza je pokazala da sve aplikacije traže tzv. rizična odobrenja, i to često bez stvarne potrebe, što znači da korisnici treba da budu mnogo pažljiviji pri davanju saglasnosti. Primjera radi, istraživanjem je utvrđeno da je kineska aplikacija Xiaomi Home, koja podatke šalje direktno u Kinu, tražila više dozvola nego bilo koja druga – čak 91. Među njima je bilo i pet rizičnih dozvola, uključujući pristup mikrofonu i lokaciji, što može rezultirati „zastrašujuće preciznim reklamama“ koje iskaču korisnicima.
Samsung SmartThings je tražio 82 dozvole, Facebook 69, dok je WhatsApp bio nešto umjereniji sa 66 zahtjeva.
Posebno se istakao Temu, koji je, prema riječima stručnjaka, agresivno slao marketinške mejlove. U domenu društvenih mreža, TikTok je tražio mogućnost snimanja zvuka i pristup dokumentima na uređaju.
Ipak, neka rizična odobrenja mogu imati smisla – na primjer, pristup mikrofonu kod aplikacija kao što su WhatsApp i Ring Doorbell, budući da je to u skladu s njihovom funkcionalnošću.
Čelni ljudi koji stoje iza moćnih kuća kao što su Amazon, Temu, kompanija Meta (u čijem su portfelju Facebook, WhatsApp i Instagram) istakli su da je njihovo traženje korisničkih podataka i saglasnosti opravdano kako bi funkcionalnost bila maksimalna. Naime, svaka je kompanija ponaosob poslala saopštenja u kojima obrazlaže svoj optimalni način rada po tom pitanju, prenosi Slobodna Dalmacija.
Na kraju, Samsung je poručio:
„Svjesni smo važnosti privatnosti i zaštite podataka. Sve naše aplikacije, uključujući SmartThings, razvijene su u skladu sa zakonima o zaštiti podataka i smjernicama Kancelarije komesara za informacije (ICO). Naši telefoni koriste Googleov Android operativni sistem, koji korisnicima po difoltu omogućava kontrolu nad pristupom podacima. U potpunosti poštujemo Googleove smjernice za operativni sistem, uključujući i SmartThings. Ova aplikacija koristi isključivo dozvole koje su neophodne za njen rad i pružanje optimalnog korisničkog iskustva.“
(Vijesti.ba)