General Motors ima jasan cilj – električni automobili moraju postati pristupačni širokoj grupaciji kupaca, i to veoma brzo.
Rješenje vide u potpuno novoj tehnologiji baterija, pod imenom LMR, koja bi prema riječima izvršne direktorice Mary Barra mogla donijeti revoluciju u automobilskoj industriji.
– Biće to revolucionarno – izjavila je Barra.
Nova LMR baterija (skraćeno od “Lithium Manganese Rich”) mogla bi smanjiti troškove električnih vozila za čak 33 posto već od 2028. godine.
Time bi se električni automobili približili cijenama modela sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, čime bi tržišna utakmica postala znatno izjednačenija.
Američki proizvođači automobila, uključujući i Ford, ulažu ogromna sredstva u ovu tehnologiju, sa ciljem da se razviju baterije koje imaju visoku gustinu energije, a niske troškove proizvodnje.
Ključ uspjeha leži u sastavu LMR baterije – za razliku od dosadašnjih litijum-jonskih baterija koje se oslanjaju na nikal i kobalt, LMR koristi daleko više mangana, a skuplji materijali su gotovo potpuno izbačeni.
General Motors ističe da je mangan daleko dostupniji i jeftiniji za nabavku, posebno u odnosu na kobalt, koji se uglavnom uvozi iz problematičnih područja.
Osim toga, ovim potezom smanjuje se zavisnost od kineskih sirovina, što je za američke proizvođače važno i iz geopolitičkih i ekonomskih razloga.
LMR baterije razvijaju se u saradnji sa kompanijom LG Energy Solutions, kroz zajednički poduhvat pod nazivom Ultium Cells. Cilj tog partnerstva je da se nova baterijska tehnologija što prije integriše u serijsku proizvodnju GM-ovih električnih modela.
Ako se obećanja ispune, svijet automobila kakav poznajemo mogao bi da doživi potpunu transformaciju – električni automobili više neće biti luksuz, već standard.
(Vijesti.ba)