Veliki proizvođači automobila u ponedjeljak su na sajmu u Minhenu prikazali svoje najnovije modele, otkrivajući nove električne automobile i jeftinije modele, dok se evropska automobilska industrija bori s krizama koje uključuju povećanje carina, rast troškova i konkurenciju kineskih firmi na domaćem tržištu.
S obzirom na zabrinutost mnogih kompanija zbog strogo postavljenih ciljeva smanjenja emisija ugljen-dioksida u Evropi do 2035. godine, nekoliko proizvođača najavilo je da će proširiti fokus proizvodnje, umjesto da se ograniče isključivo na električna ili druga vozila s alternativnim gorivom, piše Reuters.
Evropski proizvođači automobila na sajmu IAA Mobility u Minhenu, koji traje do petka, suočavaju se i s padom prodaje u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu za Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz.
– Glavni problem je što se istovremeno suočavamo s mnogo kriza – rekao je Reutersu Oliver Blume, izvršni direktor Volkswagena, navodeći izazove u Kini, američke carine i velike troškove ako restrukturiranje bude dio strategije smanjenja troškova firme.
Ipak, neki analitičari kažu da proizvođači sada direktno odgovaraju na kinesku konkurenciju.
– Evropljani su pokazali da kineske konkurente shvataju itekako ozbiljno – rekao je Tu Le, osnivač konzultantske firme Sino Auto Insights. Dodao je da evropski proizvođači ove godine predstavljaju brojne nove modele, naučivši lekciju od prije dvije godine kada nisu imali nove modele koji bi se suprotstavili kineskom naletu.
Blume je rekao da američke carine Volkswagenu ove godine koštaju nekoliko milijardi eura u bilansima. Ipak, naglasio je da Volkswagen vodi pozitivne razgovore s američkom vladom o značajnim investicijama koje bi ublažile uticaj carina, uključujući i fabriku za Audi brend.
Blume, koji je i izvršni direktor Porschea, rekao je da luksuzni brend Porschea vjerovatno neće dostići dugoročni cilj marže od 20 posto, jer je zaglavljan između carina i slabog kineskog tržišta.
Proizvođač Stellantis više neće proizvoditi samo električna vozila kao dio cilja do 2030., rekao je Jean-Philippe Imparato, šef evropskih brendova, tokom okruglog stola na sajmu.
(Vijesti.ba / FENA)